Alla inlägg under december 2017

Av Sandra Bertlind - 30 december 2017 00:08

Finns så mycket man skulle vilja göra annorlunda.
Jag är ju bara jag och jag kan verkligen inte rädda världen jämt.
Jag slits mellan vänner jag slits mellan familj.
Vad vill ni ha ut av mig?
Ni vill mig men ändå inte för ni har ändå åsikter om att jag ska förändras......
Min kärlek till alla är så stark att hjärtat ibland blir så överfullt att de slår av och bara gör ont.

Vem är ja?
Vad är min uppgift och mening

Jag känner mig aldrig tillräcklig......

Av Sandra Bertlind - 29 december 2017 18:40

"Allt Jag Behöver"

Du tror jag behöver, tid att komma över dig
Och samla ihop det lilla som finns kvar av mig
Men jag behöver lugn och ro
Vill hitta en plats någonstans
Där jag kan vara i fred, jag har fan fått nog

Allt jag behöver nu
Är att hitta en annan du
Det kommer till och med bli lätt
Du är så jävla inkomplett
Allt jag behöver nu
Är att hitta en annan du
Det kommer till och med bli lätt
Du är så jävla inkomplett
Så låt mig va
Låt mig va
Låt mig va
Låt mig va, dra

Du är inte min vän, kom inte hit igen
Du gör bara saker värre än de är
Till och med du borde kunna se
Att allt jag behöver är att vara ifred
Och allting här är tomt nu, nu när du och jag är borta
Men tack gode gud iallafall, för att nätterna är så korta
Och gud vad du är korkad

Allt jag behöver nu
Är att hitta en annan du
Det kommer till och med bli lätt
Du är så jävla inkomplett
Så låt mig va
Låt mig va
Låt mig va
Låt mig va, dra

Allt jag behöver nu
Är att hitta en annan du
Det kommer till och med bli lätt
Du är så jävla inkomplett
Så låt mig va
Låt mig va
Låt mig va
Låt mig va, dra







Av Sandra Bertlind - 27 december 2017 18:31

Denna lilla varelse ger mig så mycket!
Alltid glad o livfull.
Är så nöjd hela tiden och får mig att förstå meningen med livet!
En dos av dig och jag klarar mig lite lite till......

Av Sandra Bertlind - 27 december 2017 02:17
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Sandra Bertlind - 21 december 2017 06:36

Saknar dig så himla mycket!
Vill bara höra din röst och dina sjukt dåliga skämt....eller de var väl antagligen askul för jag skrattade ju varje gång.
Du fattas mig Markus.
Varför stannade du inte kvar???,
Behöver dig så mycket i mitt liv
Du visste precis hur du skulle få mig glad och lugn.
Även galen ibland.
Hellre så.....
Kom till mig....
Vill prata med dig.....
Det är dags....
Älskar dig min underbara.
Vaka över dina söner i jul och ge dom allt.
Vet att du vill och kan!!!

Jag tänder ett ljus på söndag i kyrkan.
Min fina vän

Av Sandra Bertlind - 20 december 2017 21:20

Två dagar kvar på detta jobbår och det ska bli himla skönt.

Detta år har varit allt annat än lätt och det är mycket man kämpat med.

Klart det hänt roliga saker också men de mesta har övervägts till negativt. 

Önskar så att det fanns massa kul att se fram emot och att man på något vis kunde se ljuset i tunneln.

Just nu känns det tradigt.

Har så svårt att sortera när tankarna far kors och tvärs.....

Blir också fundersam över vissa i min närhet som visat en annan sida jag inte visste fanns. En sida jag inte gillar.

Vet inte hur vidare jag ska bry mig eller ej eller för den delen lägga energi på det. Förmodligen inte.

Lägger redan energi på helt fel saker och på helt fel personer som inte uppskattar ett skit av det jag försöker ge.

förstår nu att jag inte är lika viktig för dom som de var för mig.

 

Men tur är väl att jag har mina fantastiska barn som aldrig sviker, mina närmsta vänner som kan prata vett och pigga upp när jag är på botten och som får. mig glad när jag är som mest ledsen.

För. Ig räcker ett hjärta i sms eller en kram när man ses för att jag ska känna mig älskad.

Men är jag i knipa kanske jag behöver mer än ett hjärta, och det vet jag ju att jag får.

 

Har funderat så mycket på hur jag vill att mitt 2018 ska se ut.......

Det ända jag begär är attdet ska innehålla ett lugn, en trygghet, kärlek och tillit.

Massa kul också såklart men framförallt just det!

 

Julmaten är äntligen inhandlad och småsaker är kvar för att kunna fira jul.

Har bestämt mig för att inte stressa och ta det för vad det är så så får det bli.

Efter några tuffa veckor är orken slut och jag måste tänka på mig själv!

En klok vän sa till mig här om dagen att : Sandra, vem tackar dig när du slitit ut dig själv för andra och det tagit det värdefullaste du har och dragit?!

Ehhh, hur menar du?!

Du sliter som ett djur för att ALLA ANDRA ska må bra samtidigt glömmer du dig själv och vad som är viktigt för DIG!!!

Mmm jo sant men sån är ju jag.

Vet att folk inte kan läsa tankar men det är verkligen då jag känner att de ska se mig och göra nåt för mig för att uppskatta min person.

Inte en självklarhet men det har hänt........

Hur som ska jag vända allt depp. 

Men ber om en sak. 

FRÅGA MIG INTE HUR JAG MÅR

Om ni inte kan acceptera mitt ärliga svar!

Och undvik era snäsiga kommentarer om vad jag nu har ångest för eller vad jag nu är deppig för......

Det är mina känslor ni genom era respektlösa kommentarer  förminskar.

Jag har lika mycket rätt att uttrycka mina känslor som ni och vill ni inte veta så dont ask!!!!!!

 

Mycket lämnar jag kvar i 2017 och hoppas det stannar på denna sidan!!!

 

Osammanhängade skrivande ikväll men behövde bara få bläääää

 

Nu på med en tvätt för första ggn typ denna vecka......

 

Sov gott mina fina

Av Sandra Bertlind - 19 december 2017 06:55

Kröp upp ur sängen....
Hade svårt att vakna då natten bestått av många vakna timmar.
Oro i kroppen och det kliade i benen.
Var tvungen att ta luft.
Balkonghäng 03.15
Kände mig rätt ensam....
Inte ens katten ville med ut.
Ska försöka överleva dagen innan jag ska hem och baka 3 ton små lussekatter till morgondagens grötfrukost på jobbet.... må denna vecka springa iväg. Vill ha ledigt nu!!!!
Trevlig dag på er

Av Sandra Bertlind - 18 december 2017 22:05

Blädrar i sociala medier och avundas alla som verkar ha det så fantastiskt mysigt och härligt!
Känner mig som en våt fläck....
Hoppas energin kommer tillbaka snart så mycket som jag har att göra!!!

Hoppas natten är lugn.....
Man har så många ändå är man så ensam......

Märklig känsla!
Vill ha ro nu.....
Natti

Presentation


Försöker se det goda i alla människor! Ger hellre all kärlek jag har till min omgivning än att leva med tanken om ett kärlekslöst liv!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< December 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok!


Skapa flashcards