Alla inlägg den 12 december 2017

Av Sandra Bertlind - 12 december 2017 22:35

Det här med vila är ju sjukt överskattat i min värld....

Spelar ingen roll hur mycket struktur jag försöker skapa mig och förbereda mm det kommer bara mera....
Ibland stannar jag upp och vill bara lägga mig på golvet som ett litet barn och bara gråta.
Allt jag gör varje dag för mina barn och min man när är det min tur att få det tillbaka....
Alltså bara lite nån gång typ 1 gång varannan månad iallafall.
Kör totalt slut på mig själv för att jag själv inte klarar stök och kaos runt mig.
Svårt för äckliga dofter och besatt av att tvätta som att livet går under om jag missar en dags tvätt.

Sjukligt på ett sätt men samtidigt kan jag undra om folk är så äckliga som går i samma tröja 3 dagar och samma strumpor 2.....
Byter ALLA kläder varje dag!
Hela familjen gör det.
Jag anser att hygien är A och O......
Mina barn ska lukta rent när de går till skolan varje dag.
Borstade tänder och hår.
Rena kläder, vantar och mössa!

Jag må va hysterisk men det känns sjukt bra i hjärtat!!!

Detta kommer säkert bli min död som jag stressar varje dag....
Hem viker gårdagens tvätt, på med en ny, tömmer barnens ryggsäckar på gympakläder och ev. Blöta kläder. Luktar på allas ytterkläder om nåt måste tvättas. I med mössor och vantar. Känner i alla skor ifall nåt behöver torkas. Hänger ny tvätt i med en maskin till. Dammsuger grus i hallen och kattsand på toa då jag får panik om de sätt utanför känns sjukt ofräscht!
Byter torkhanddukar på toa och i badrummet. Byter köksduken i köket och läser läxor med kidsen.
All vikt tvätt sorteras och läggs in i alla garderober.
Tänder ljus och målar naglarna och försöker varva ner.....klockan är då typ 21.30
Ni förstår ju.....
Men får ingen ro i kroppen om jag inte har fint och rent runt mig......
Sjukligt jag vet!

Kan inte bättra mig.....
Detta är jag!
Vill lära mina barn detta också!

Nu tar jag min nackspärr och tigerbalsam hänger upp sista tvätten och går och nanni!
Godnatt

Presentation


Försöker se det goda i alla människor! Ger hellre all kärlek jag har till min omgivning än att leva med tanken om ett kärlekslöst liv!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< December 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok!


Ovido - Quiz & Flashcards