Alla inlägg under mars 2017

Av Sandra Bertlind - 24 mars 2017 13:58

Har legat hemma jättesjuk denna vecka och är inte bra ännu.
Har luftrörskatarr och stämbandsinflammation.
Betyder att jag har ingen röst och vidrig hosta!
Detta har resulterat i väldigt mycket filmer på netflix och viaplay.

Älskar att kolla på film.
Älskar att drömma mig bort, går liksom in helhjärtat i filmer jag ser som berör och får mig att känna.
Känna saker jag annars kanske trycker undan för att det inte finns utrymme nog för de känslorna i de liv jag lever idag.
Låter ju ganska tragiskt faktiskt men det är min verklighet.
Är uppslukad av kärleksprill i kroppen och ska försöka behålla den känslan! Är bland det bästa som finns att känna så mycket kärlek för kärlekens skull!

Mer kärlek åt folket.

Har nog kommit på att jag är en drömmare.
Mår som bäst när jag drömmer mig bort till en bättre tryggare plats där inget kan göra mig illa och där jag kan älska utan att dömas.

Kärlek till er och trevlig helg

Av Sandra Bertlind - 16 mars 2017 06:29

När man bara känner att man vill spola tillbaka tiden när den var mindre komplicerad, när man fortfarande hade kontroll.
Jag känner hur jag tappat fotfästet om livet och hur saker glider ur mina händer. Varje dag är en kamp.
Varje dag att vakna och behöva oroa sig och tänka va mer ska hända idag som jag ej kan kontrollera!
En rädska i kropp och själ och även en oro finns vad andra tycker och tänker om mig!
Jag som inte jätteofta bryr mig om att andra inte alltid tycker som jag hur blev det nu en så viktig fråga för mig???
Något förändras i min kropp och jag är på en så skör tråd.
Folk säger att de alltid finns när man behöver prata eler dylikt men när det verkligen gäller står man här med sin nakna själ och allt är bara tomt.
Alla man trodde stod nära och skulle ta emot när man faller är som bortblåsta Och jag kan fortsätta falla ännu djupare om så är möjligt!
Denna gång känns det faktiskt som att jag inte kommer komma ur min kris!
Är mörk under ögonen så inte ens smink kan täcka.
Har stressutslag i hela ansiktet.
Sover oroligt och ont i magen när jag vaknar.
Ser inte glädjen i lI vet längre och håller på tappa ansiktet om att allt är så bra!
Kan inte längre spela.
Bryter ihop av smärta i kroppen när ingen ser.
Alla mina beslut senaste året har bara varit Fel fel fel.
Orkar inte mer......
Varför ska livet och samhället vara så tufft? Varför kan man inte bara få leva i symbios där det finns mindre elaka personer och att fler kan känna en stark VI känsla??

Jag är inte ett offer bara en jävligt osmart och självkritisk person som absolut inte tror på mig själv i olika situationer!

Djup morgon!

Men solen skiner även idag så kan ha mina rosa C idag igen ???

Vem vet. Även jag kan få tur.....
Ber för mirakel just nu!!!

Av Sandra Bertlind - 12 mars 2017 21:52

Tänk att denna dag varje vecka ska vara så himla tung!
Jag är på tvädåligt humör, fräser och har en klump i magen. Kan inte slappa av och hur jag en försöker koppla av och se på film så kommer jag på mig själv att inte veta vad jag ser på tv utan tankarna svävar iväg på annat.

Lyckades iallafall möblera lite i vardagsrummet i helgen då det kliade i kroppen bara av att vara still.
Yngsta sonen hade feber så blev inte någon längre stund i solen då han va väldigt ljuskänslig.

Blev mysigt!
Men så mkt mer har inte helgen bjudit på!
Nu försöka varva ner innan läggdags.
Lyssna på avslappnande musik och streska ner.
Hoppas alla får en fin vecka!!
Puss och kram

Stökfia (Shiva) hälsar också godnatt!!

Av Sandra Bertlind - 6 mars 2017 22:25

Har haft 5 fantastiska dagar med mina älskade barn och vänner <3
Hela mitt hjärta fylls av glädje och energi när jag får göra sånt som jag älskar mest.
Jobbade måndag tisdag förra veckan och tog ledigt resten då mina barn hade sportlov.
Ett riktigt bra beslut!
På tisdagkväll kunde jag släppa allt vad mitt röriga jobb står för och bara fokusera på mina pojkar.
Pojkarnas kusin som är 1 år äldre än min äldsta har också vart med oss denna vecka då han och min Theo är rätt tajta.
Så mysigt att få ge mina barn ledig tid med en av oss.
På onsdagen bestämde vi oss för att baka kanelbullar då vi missade semeltisdagen dan innan.
Min vän Alexandra kom över med hennes 2 stjärnor och baka med oss.
Det slutade med att det även blev middag =)

På torsdagen bestämde vi oss för att testa de nya stället I Haninge centrum som heter Rollers and Bowlers
Då fick vi med oss en annan kär vän till mig Frida med hennes 3 barn
Hennes dotter är mitt gudbarn.
Så mysigt då det va längesen vi sågs.

7 härliga ungar i nästan samma ålder hade vi med oss och dagen blev bäst!
Vi startade med bowling.

Sen blev vi sugna på rullskridskor!

Min mellanpojk Dennis!

Min yngsta Neo

Barnens kusin Alexander

Min äldsta i mitten
Med kompisarna Elias och Gabriel och kusin Alexander

Ibland är han bra söt min unge!

Äh ni vet hur det är med försökt till kort!

Stålmorsorna!

Fredagen spenderades hemma. Blev lite allt i allo.
Blev bjuden på middag av grannen Johanna så drog dit en sväng.

Blev serverad god mat, en härlig sommartårta och gott vin.

På lördagen var det dags för en återträff med min gamla klass från gymnasiet.
Supertrevligt att ses. Vissa har man haft kontakt med under åren och andra träffade man efter 100 år.

Min fina vän Susanna som jag hängt ihop med sen plugget. Vi skrattar alltid så hjärtligt med varandra!
Efter jag träffat tjejerna blev jag nerbjuden till min andra granne på ett glas innan sängen. Blev fler kan jag meddela.

Var super trevligt! Min andra granne var oxå på plats hahah mkt grannar nu!

Fick sällskap av lilla Ludde!
Söndagen blev lugn och vi höll på rodda inför skolstart!
Söndagkvällen var bara ångest!
Ångest av att veta att man ska behöva gå tillbaka till ett jobb man inte trivs på.
Natten blir orolig och sömnen en kortis.
Ge mig styrka att orka.
Min kropp skriker efter hjälp.
Dog efter middagen idag och orkade inte ens byta ställning. Sov fram till 21 när mormor ringde. Orkar inte leva såhär. Kanske ska byta yrke helt även om det är detta jag absolut brinner för.....
Ja ja ledigheten var behövlig och helt på sin plats!!!!
Nu gå sova igen då och försöka få bort det mörka under ögonen.
Puss på er och sov gott!!!

Presentation


Försöker se det goda i alla människor! Ger hellre all kärlek jag har till min omgivning än att leva med tanken om ett kärlekslöst liv!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok!


Skapa flashcards