Alla inlägg under april 2015

Av Sandra Bertlind - 25 april 2015 08:45

      Blir ledsen och besviken på skolan barnen går i!

Min äldsta son har fått en hemsk lärare som är arrogant både mot vuxna och barn.

En riktig över sittare =( 

Igår fick jag ett telefonsamtal från henne där hon påstår att jag och pappan ska på möte 15.30 på måndag ang. min sons resurs??????

VA, sa jag förvånat och frågade om hon ringt fel!

Det hade hon inte. Hon påstår att min son haft resurs/specialpedagog ett år för lite svårigheter att hänga med i skolan.

EHHHH???

Vi har inte fått någon information om att detta ens skulle vara relevant.

Dessutom var jag på utv.samtal med denna fröken och min son i februari i år och inte FAN nämnde hon något om någon resurs eller extrahjälp.

Det brann till ordentligt i huvudet  och nu är helvetet igång. 

Tack för den sinnesron en fredag =(

Nu har jag skrivit ihop stöd för vad pappan  ska ha med sig på måndag när han kommer lläsa lusen av idioterna!!

Blir så ledsen över hur detta jävla land funkar ibland och hur vissa glider in i detta yrke som inte alls är lämpade för det!

Vi har blivit sågade vid fotknölarna, de har verkligen begått ett stort misstag!

Skillnad hade väl varit om vi "visste" att det fanns problem men vi hade INGEN som helst aning.

Bifogar det jag skrivit för att ni som läser såklart ska få en tydligare bild av vad  som skedde och sker igår och framåt!

 

Idag är jag en ledsen och uppgiven mamma som är så besvikekn och arg på idiotiska lärare!!!!

 

Hoppas min lördag inte fortsätter såhär....

Ha en trevlig sådan ni   

 

   

Av Sandra Bertlind - 24 april 2015 06:48

Ni vet känslan när inget varat för evigt!
Vissa saker i livet kommer på något vis ikapp en under åren. Det man förträngt som ung kommer ifatt när man minst anar. Någon form av besvikelse och sorgsenhet kliver in och man vill bara slå bort det som gör ont.
Klart vissa saker är ett faktum. Det når ju upp till ytan av en anledning. Den är här för att stanna, här för att bearbetas.
Prosessen kan se olika ut, den kan hålla på i all evighet. Men du kan tyvärr aldrig fly från de du själv en gång vart med om.
All tid har sina kvalitéer men den tid som är i nuet är den du måste kämpa med och för!

Idag blev det en djup morgon med många tankar.
Så otroligt mycket känslomässigt som händer runt mig nu och helt sjukt mycket att sortera! Stressen är ibland olidlig. Jag försöker hålla ihop mitt känsliga hjärta och försöker att inte påverkas av det jobbiga. Ett svårt uppdrag att fullfölja kan jag säga.

"Högt ovan molnen är jag fri"

Av Sandra Bertlind - 17 april 2015 20:37

Längesen jag skrev nu! Svårt att hitta tid. Svårt att ta mig tid. Svårt att hitta en jämn balans just nu.

Mycket händer just nu! Det vankas bröllop för fina vänner där jag ska få äran att vara Toastmadame. Stort men oxå ganska krävande. Älskar att göra fina saker för andra, har alltid varit sån. Så detta kommer bli bästa bröllopsfesten ever.
Det ska jag se till <3

Har även nu en 5 åring hemma! För en vecka sedan fyllde min minsta son hela 5 år! Vad hände?? Tiden går så fort så fort. Tänk när du var nyfödd och slog upp dina ögon för första gången <3 Med buller och bong, tårtbak och MASSOR av turtles leksaker och kläder tror jag du blev supernöjd över din 5 årsdag! Turtles har numer tagit över vårt hem =)

Frulle med brorsorna på rummet!

Vi gick all in!

Nya kläder!

Av någon konstig anledning var en pokemon tårta önskad i allt turtles tema!

Goda cupcakes!

All in!

Nöjd kille!
Veckorna fortsätter och det fortsätter smidas planer och bröllopet tar upp mkt tid. Jag har mina kontorskvällar numera då jag annars inte hinner få ihop livet. Något trött men ändå kul!

Får försöka skriva lite oftare. Men just nu är livet i 190! Kärlek till er alla fina där ute.
Kramen

Av Sandra Bertlind - 4 april 2015 13:15

Glad påsk önskar vi er alla! <3

Presentation


Försöker se det goda i alla människor! Ger hellre all kärlek jag har till min omgivning än att leva med tanken om ett kärlekslöst liv!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok!


Skapa flashcards