Direktlänk till inlägg 20 december 2017

Rubrik saknas

Av Sandra Bertlind - 20 december 2017 21:20

Två dagar kvar på detta jobbår och det ska bli himla skönt.

Detta år har varit allt annat än lätt och det är mycket man kämpat med.

Klart det hänt roliga saker också men de mesta har övervägts till negativt. 

Önskar så att det fanns massa kul att se fram emot och att man på något vis kunde se ljuset i tunneln.

Just nu känns det tradigt.

Har så svårt att sortera när tankarna far kors och tvärs.....

Blir också fundersam över vissa i min närhet som visat en annan sida jag inte visste fanns. En sida jag inte gillar.

Vet inte hur vidare jag ska bry mig eller ej eller för den delen lägga energi på det. Förmodligen inte.

Lägger redan energi på helt fel saker och på helt fel personer som inte uppskattar ett skit av det jag försöker ge.

förstår nu att jag inte är lika viktig för dom som de var för mig.

 

Men tur är väl att jag har mina fantastiska barn som aldrig sviker, mina närmsta vänner som kan prata vett och pigga upp när jag är på botten och som får. mig glad när jag är som mest ledsen.

För. Ig räcker ett hjärta i sms eller en kram när man ses för att jag ska känna mig älskad.

Men är jag i knipa kanske jag behöver mer än ett hjärta, och det vet jag ju att jag får.

 

Har funderat så mycket på hur jag vill att mitt 2018 ska se ut.......

Det ända jag begär är attdet ska innehålla ett lugn, en trygghet, kärlek och tillit.

Massa kul också såklart men framförallt just det!

 

Julmaten är äntligen inhandlad och småsaker är kvar för att kunna fira jul.

Har bestämt mig för att inte stressa och ta det för vad det är så så får det bli.

Efter några tuffa veckor är orken slut och jag måste tänka på mig själv!

En klok vän sa till mig här om dagen att : Sandra, vem tackar dig när du slitit ut dig själv för andra och det tagit det värdefullaste du har och dragit?!

Ehhh, hur menar du?!

Du sliter som ett djur för att ALLA ANDRA ska må bra samtidigt glömmer du dig själv och vad som är viktigt för DIG!!!

Mmm jo sant men sån är ju jag.

Vet att folk inte kan läsa tankar men det är verkligen då jag känner att de ska se mig och göra nåt för mig för att uppskatta min person.

Inte en självklarhet men det har hänt........

Hur som ska jag vända allt depp. 

Men ber om en sak. 

FRÅGA MIG INTE HUR JAG MÅR

Om ni inte kan acceptera mitt ärliga svar!

Och undvik era snäsiga kommentarer om vad jag nu har ångest för eller vad jag nu är deppig för......

Det är mina känslor ni genom era respektlösa kommentarer  förminskar.

Jag har lika mycket rätt att uttrycka mina känslor som ni och vill ni inte veta så dont ask!!!!!!

 

Mycket lämnar jag kvar i 2017 och hoppas det stannar på denna sidan!!!

 

Osammanhängade skrivande ikväll men behövde bara få bläääää

 

Nu på med en tvätt för första ggn typ denna vecka......

 

Sov gott mina fina

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra Bertlind - Måndag 11 mars 14:24


Ville bara kika in och säga hej! Inte haft tiden eller rättare sagt känsla för att skriva men kände för en hälsning idag.... Hoppas ni alla får lite sol på er där ute!! Kram ...

Av Sandra Bertlind - 15 december 2023 18:04


Skålar in helgen halvförkyld men med min bästis!!!! Hur härligt ändå! Önskar er en trevlig helg ...

Av Sandra Bertlind - 13 december 2023 07:24


Tittar in och önskar alla en fin Lucia!!!! Det är svåra tider runt Lucia och jul eller egentligen alltid men såhär till jul kan det vara extra för barn och familjer så tänk på att vara det bästa av dig själv och sprid kärlek till folk runt dig, det...

Av Sandra Bertlind - 1 december 2023 12:18

Efter en vecka sjuka hemma så fick jag spunk och kände att det sög i min kreativa ådra och hade en inspirationsbild sen innan som jag ville testa.  Vackra koppar hade jag inte hemma då allt åkt upp till landet men vackra glas hade jag minsann och d...

Av Sandra Bertlind - 26 november 2023 22:09

39 år tog det att jobba bort denna hemska ångest. Vet egentligen inte vad skillnaden är från tidigare år till detta men jag började tom 2 veckor tidigt att pynta vilket ALDRIG hänt då allt med julen vart ångest! Idag känner jag värme, tacksamhet o...

Presentation


Försöker se det goda i alla människor! Ger hellre all kärlek jag har till min omgivning än att leva med tanken om ett kärlekslöst liv!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< December 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok!


Skapa flashcards