Alla inlägg under januari 2017

Av Sandra Bertlind - 30 januari 2017 22:17

Låter texten tala! ? allt går i revy denna tid varje år......och kan inte påstå att det gör saken lättare. Men på 4 år borde du fått frid! Hoppas jag ? saknaden gör ont varje dag......kärlek till dig ängeln ??????

Av Sandra Bertlind - 28 januari 2017 18:50

Vet att det är lördag men jag drog med mig mina kids och Micis och åkte till jobbet där vi mötte upp vår 3 kollega med son.
Vi börja riva runt i alla vrår och började om från början!
Det blev verkligen ett lyft.
Jag är supernöjd.
Älskar att se resultat =)
Nu ska det bli spännande att se barnens miner på måndag.
Eller ja föräldrarnas också för den delen.
Älskar inredning!!!!

Min lördag.....

Av Sandra Bertlind - 28 januari 2017 18:42

Man blir rörd när man ser hur mkt vi lyckats samla in till vår mammas 50 årsdag!

http://insamlingen.se/Campaign/hjalp-var-mamma

Helt otroligt vilka människor med hjärtat på rätt ställe det finns ???

En vecka kvar!
Vi hoppas på några kronor till =)

Av Sandra Bertlind - 22 januari 2017 16:43

Haft en bra helg!

Tråkigt bara att den är över så fort   

Hoppas på en mer strukturerad vecka där saker och ting kan falla på plats.

Det har verkligen varit och är en utmaning med det nya jobbet.

18 stycken små stjärnor på 1-2 år och 4 personal.

Det kräver mkt tålamod och starka ryggar för att orka.

Sen har vi enegin allmänt på huset!

En stor stuga med desto större röster.

Mycket är positivt och härligt men sen finns det baksidan med detta kvinnoyrke.

Gnäll, avundsjuka, orättvisor, konkurans, osäkerhet, prövningar, missuppfattningar, dominoeffekter, brist i kommunikationen, ja ni fattar listan kan bli längre.

Mitt uppdrag är att se till att mina 18 barn får en lärorik och inspirerande verksamhet varje dag på förskolan.

Mitt uppdrag är att barnen ska vara så trygga som möjligt varje dag.

Mitt uppdrag ä att se till att samtliga föräldrar känner förtroendet att lämna det viktigaste de har i livet hos mig varje dag!

Jag är inte en barnvakt! Jag är inte någons extra mamma!

Jag är en person som ska delge allt jag kan för att stärka dessa barn och vägleda dom in i framtiden.

En mentor som ska se till att det får alla verktyg som behövs.

Vänner kan jag skaffa mig utanför jobbet. 

Många glömmer vad deras uppdrag är!

 

Nog om jobbet!

 

 

 

Haft mysigt i helgen med hela familjen och grannflickan!

Lördgen blev lugn. Lite städning och annat skit sen tog vi oss en sushilunch!

Hela familjen verkligen älskar sushi....

 

 

På kvällen kom en fin vän till mig på lite bubbel, ostbricka och lite tjatter.

Alltid lika trevligt.

Fick rosa vackra tulpaner också  

 

Idag har varit en riktigt seg söndag. Tvättat ikapp mig och sen var jag tvungen att dra till farsta då Theo skulle på kalas.

Så tog med mig de två äldsta fram och tillbaka.

Sen ha det bara varit slött.

Gubben är febrig och mår inte alls bra och de två yngsta är slöa också.

Mamman alltså jag har lite huvudvärk men ingen större fara.

Skulle behöva en minisemester känner jag.

 

Önskar er alla en trevlig kväll och härlig vecka så får vi se om jag orkar skriva i veckan!

puss och kram

Av Sandra Bertlind - 16 januari 2017 05:49

Ingen aning vad jag sysslar med eller gett mig in på!
Det nya jobbet är utöver men roligt utmanande.
Önskar bara energin räcker!
Mycket att bita i men jag har bestämt mig även denna gång för att lyckas.
Saknar mina trummisar så det gör ont men tiden läker alla sår får jag hoppas!

Trevlig vecka alla fina!
Puss och kram

Av Sandra Bertlind - 12 januari 2017 21:30

Då var man installerad på de nya jobbet!
Det känns bra.
Många olikheter och personligheter möts man av.
Det är spännande och utmanande att våga ta plats i en stor och stark arbetsgrupp.
Ser, hör, analyserar, är nyfiken och inspireras.

Ser fram emot att ta del av allt och ser fram emot mitt uppdrag med alla nya stjärnor och kollegor jag fått.

Ska ge allt jag har och alla geniknölar ska få jobba hårt första tiden nu.
Det är väldigt mycket att lyfta och jobba med men det är ju det jag tycker är kul!!

VÅGA VARA EN STARK OCH TRYGG PEDAGOG, VÅGA LITA PÅ DIN MAGKÄNSLA FÖR ALLA SÄTT ÄR BRA UTOM DE DÅLIGA =)))))

Litar du på dig själv blir även din omgivning väldigt trygg!

Tar allt som pågår i hjärnkontoret och provar stänga av för en stunds sömn.
Helst hela natten men om inte så iallafall några timmar!

Nattinatti alla fina!

Av Sandra Bertlind - 10 januari 2017 05:49

Vill bara säga tack till mina fina kollegor på Trumslagaren som gjort dessa 2 år till 2 väldigt händelserika och trygga år.
Vi har verkligen kämpat men har också sett extrema resultat.
Kommer sakna det lilla och fria.
Men ser fram emot utmaningar också.
Mitt uppdrag är slutfört och stafettpinnen överlämnad.
Idag kramar vi hej då och önskar varandra lycka till.
Jag hoppas inte tystnaden blir föralltid. Jag hoppas vi ses igen!!!!! <3
Tack för allt fina Trumslagaren fina föräldrar och alla fantastiska stjärnor
Ni är aldrig glömda!!!!!!

Av Sandra Bertlind - 8 januari 2017 08:52

Halstabletter, te, täcke i soffan och en serie! Här blir jag liggande kan inte röra mig ?? känns toppen och inte alls stressande att vara sjuk nu när nya jobbet startar på onsdag ? tur jag är ledig imorgon. Hoppas alla haft en fin helg! ? vill ni mig nåt får ni skriva har ingen röst alls ? trevlig söndag ?

Presentation


Försöker se det goda i alla människor! Ger hellre all kärlek jag har till min omgivning än att leva med tanken om ett kärlekslöst liv!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok!


Skapa flashcards