Alla inlägg under oktober 2015

Av Sandra Bertlind - 25 oktober 2015 15:41

Ni vet den där känslan när allt känns liksom ganska okej fast ändå helt rubbad?!

Vet att det låter konstigt men är liksom tillfreds med mycket jag känner men sen har vi en annan sida av mig som är TOTALT kaos just nu och det är min roll som mamma.

 

Är så otroligt less på att ständigt få tjata, bli osams, skrika, diskutera, hota, känna den där maktlösheten HELA JÄVLA KVÄLLARNA LÅNGA!!!!!

 

Jag kan låta hård och orättvis jämt emot mina barn, det är ju ändå mina barn.

Älskar dom över allt annat men den där hårfina gränsen mellan psykbryt och helt jävla vansinne den är så hårfin.

 

Jag är helt slut som mamma.

Jag har ingen ork att de HELA då menar jag HELA tiden utmanar ödet och provar alla knep i världen för att testa mitt humör.

 

Herregud, på jobbet klarar jag av att ta hand om 20 barn varje  dag men hemma klarar jag inte av mina 3   

 

Är urpumpad på energi och känner mig bara låg a'över våra otrevliga möten hela tiden och ständigt!!

Är desperat att få tillit och ordning på familjen för detta tar så otroligt mycket negativ energi så att man inte räcker till nåt annat.


Behövde bara få ur mig min vrede och min sorg över mitt jobb som mamma.......


 

En trött och tom mamma er er andra en stor veckokram och hoppas er vecka blir fantastisk   

Av Sandra Bertlind - 19 oktober 2015 08:04

Gav min syster "Förklädet " i födelsedags present som bara fyller en vecka innan mig!
Jag fick tillbaka "Jersey Boy " i present. En fantastisk musikal som bara är såå sevärd.

Så kul kan bara vi ha!


Älskar för alltid <3

Av Sandra Bertlind - 11 oktober 2015 15:26

Jag och min syster var på Göta Lejon igår och såg Förklädet!
Älskar allt vad teater och musikaler heter. Lever mig in i rollerna och slukas av all musik, alla fantastiska röster och en dynamik i den gamla salongen som verkligen levererar lika mycket varje gång.
Är full och uppslukad av glädje för teater som alltid! Kunde varit en del av mitt liv men valde annat. Drömmer mig bort och bara njuter av det jag sett <3

Såklart mysigt att göra detta med den bästa lillasystern i världen <3

Och idag har jag städat, roat barn och nu står en mustig höstgryta på spisen =) ljusen är tända och barnen leker. Perfekt tadetlugntsöndag =)

Puss alla fina <3

Av Sandra Bertlind - 9 oktober 2015 20:02

Idag var första jobb dagen på snart 3 veckor!

Hade svårt att sova inatt och vaknade på halvkasst humör.

Kände ändå att det skulle bli skönt att komma tillbaka till vardagen.

Vi hade planeringsdag idag så var ju inte riktigt som vanligt idag.

 

Vi hade föreläsning idag om Genusperspektiv och hur vi aktivt jobbar kring genus på förskolan.

Mycket breda och intressanta diskussioner bildades då vi hade denna föreläsning med 3 andra små förskolor till i Älvsjö.


Detta har öppnat upp sinnet ytterligare och synliggjort min så självklara NORM som jag är skolad till att tycka och känna och för all del medvetet beteende vara.


Rent personligen är jag ingen som gör så stor skillnad på ex; Pojkar och flickor

men jag kan ändå medvetandegöra mig ännu mer och i bredare sammanhang utanför min trygga inskolade bubbla av Normer och värden.


Är otroligt fashinerad hur människor låter sig styras och hjärntvättas att t.o.m det ofödda barnet som ännu inte sett världen kan skilja och dömma ovetandes om att vi som levt en längre tid "lärt" oss hur vi ska bete agera i olika sammanhang.


Det är så flickor förväntas göra och viseverse!!

Lärorik och inspirerande dag som jag tar med mig mycket ifrån som pedagog men även som mamma till 3 pojkar!



       


   


Drar öronen åt mig och går på magkänsla!!


Nu är Sandra trött i knopp och kropp så nu är det nanni för att orka med morgondagen   


GODNATT ALLA FINA HJÄRTAN

Av Sandra Bertlind - 9 oktober 2015 19:47

Min älskade syster fyllde hela 25 år igår!

Tiden går så obeskrivligt fort och minnena läggs på hög.

Vet att jag absolut inte skulle vara hel utan min syster   

Hon finns i de mest stormiga stunder i mitt liv och stöttar mig i allt.

Kan berätta mina djupaste känslor och fördomsfritt stödjer hon ina beslut!

Även om hon inte alltid håller med så låter hon mig tycka och tänka som jag vill!

 

Igår firades hema hos mamma med god mat och presentöppning.

             

 

Du är den absolut bästaste mostern till mina barn och de älskar dig villkorslöst!!!

Finns ingen bättre Bina (Sabina) i världen 

Vi andra hade också roligt!

       

En bra kväll!!

Och imorn lördag ska jag få gå på teater som jag och min syster håller väldigt kärt!

Hon fick biljetter till teatern "Förklädet" Som gåt på Göta Lejon just nu!

Ska bli jätte kul    

 

 

Av Sandra Bertlind - 4 oktober 2015 15:20

Drabbades av en förkylning som slutade med att jag knappt kunde röra mig och har haft extrem smärta i rygg, nacke och huvud.

Detta har jag fått massa piller för i hopp om att det ska bli bättre.

Bättre har det blivit men inte tillräckligt bra =(

Ska röntgas på onsdag och hoppas på det bästa!

Och så är man ju mamma också.
En mamma får ju aldrig bli sjuk. Livet går ju vidare och barnen med de så bara bita ihop med all värk och laga mat, tvätta ja de är det jag mäktar med.

Dammsuga och så hjälper barnen mig med.

Mannen i huset är frånvarande med häcken full av jobb så honom ser vi knappt.

Barnen ska få sova hos deras mormor ikväll som det längtat efter så då passar jag på att vila ännu mer.

Hoppas alla får en fantastisk vecka <3

Mysfrulle framför filmen Frost imorse.

Soffan är min bästaste vän just nu <3

Presentation


Försöker se det goda i alla människor! Ger hellre all kärlek jag har till min omgivning än att leva med tanken om ett kärlekslöst liv!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok!


Skapa flashcards