Alla inlägg under februari 2018

Av Sandra Bertlind - 25 februari 2018 21:14

Helgen blev allt annat än jag täbkt men ändå helt perfekt.
I fredags blev det talang med barnen Micis och Sara <3
Vi hade faktiskt givande samtal och det kändes lite som att vissa saker lättade.
På lördagen skulle jag och barnen egentligen hittat på nåt större kul med vår andra "familj" men då mamma Carro blev superduper sjuk tog jag barnen själv och åkte pulka :)
Sen hem med ligan stekte pannkakor och utfodrade alla sju stjärnor.
Snabbt tog jag disken sen på med ytterkläder igen och ut på en hundpromenad då jag dessutom va hundvakt till mammas två dogs.
Sen hem igen tog en kaffe sen kom grannen på fika...
Pappan till familj nr 2 kom och hämtade kidsen och vi tackade för dagen tillsammans.
Kvar var grannen med sin dotter. Klockan blev mycket och vi bestämde oss för att åka och köpa mat till middag. Blev kebab och pizza för hela slanten. Sen mellomys :)
Härliga skratt och prat.
Idag söndag var vi på exploria.
Stort lekland. Också med grannen och hennes döttrar.
Nu är barnen utportionerade hos mormor och farmor. Såortlovs vecka men vi jobbar.
Börjar känna mig förkyld och har sjukt ont i knäna armbågarna och nacken. Så skumt.
Nu soffhäng innan nanni.
Puss på er och hoppas ni får ett mysigt sportlov.

Sjukt kallt men så härligt med solen

Organiserat kaos med sex kids kläder och skor

Handling och torka vantar deluxe

Fick hjälp från fina Emmie i köket

Så gott med kaffe

Wild West restaurang på Exploria

Grannen och vännen Marie <3

Gjorde en avstickare på dollarstore och hittade en lampa som passade perfekt bredvid tvn. Har en krok där kag kunde hänga den i. Blev supernöjd!!
Hjärtformad

Av Sandra Bertlind - 23 februari 2018 06:22

Fick lite skot kastat i fejjan igår av en "vän" som inte haft kontakt på ett tag. Vet inte riktigt hur kag ska ställa mig. Jag är ju en sån som ALDRIG vill bråka och hatar när nån är arg på mig.
Människan i fråga lever just nu i rätt jobbig situation som hon själv orsakat men försöker ändå ffå det till alla andras fel.
Denna människa har stark karaktär och tar lätt över ett rum på nolltid.
Blir lätt kränkt av henne och med finskt blod i sig är hon hetlevrad.
Gillar inte att avsluta vänskap speciellt inte om nån har det tufft. Sparkar ALDRIG på någon som ligger men får så dålig energi från henne och hon är så otroligt elak utan grunder.
Svårt att bli orättvist behandlad.
Tänker att de kanske får rinna ut!!!!!
Ja ja lite morgonledsen faktiskt!
Men det är helg och den ska bli ?
Trevlig helg kram till er alla

Av Sandra Bertlind - 21 februari 2018 06:30

Ni vet när mann har så mycket kreativa idéer att det sprutar ur öronen.
När vårkänslorna på att börja fixa och dona hemma tar över hela kroppen och du kommer på nåt nytt roligt projekt i varje rum!!!!

Så spännande hur kroppen fungerar.
Min kropp

Har så mycket roliga idéer men vet ju att inte ens hälften blor av!
Men drömma får man!

Trevlig onsdag

<3

Av Sandra Bertlind - 18 februari 2018 21:12

När jag får skratta sådär hjärtligt betyder det mer än något annat. Känslorna som flyger genom kroppen som fjärilar är så total och oslagbar!!!! Skulle göra allt för att få ha det så oftare!
Just idag är jag tacksam för livet även om saker i det är sjukt tunga. Att bära på saker som bara jag vet tär på hela din själ........jag kommer aldrig vara redo. Men jag kan glömma för en kort stund och få känna lyckan i att skratta me de jag älskar högt! För mig är det livet <3

Av Sandra Bertlind - 15 februari 2018 22:16

Det är så tydligt när jag inte orkar!

Undrar när det ska ske!!!!!

Så är det nog.
Godnatt

Av Sandra Bertlind - 14 februari 2018 20:57

Så mycket blandade känslor en påhittad kärleksdag.
Vill ALLTID visa alla runt mig att de älskas av mig men om det nu finns en sån här dag så får man väl anstränga sig desto mer tänker jag.
Gillar att skämma bort min omgivning med presenter vackra texter fina ord och massa kramar
.....


Vad är problemet tänker ni.....
Jag blir så jäkla ledsen i hjärtat när jag inte kan få en pytte ansträngning från den jag öever med. Men min bästaste vän skickar blombud mm.
Skrev fint i morse till min man och satte ihop ett collage något som för övrigt tog tre minuter. Köpte varsin ros från barnen med kort de själva fick skriva och gjorde en alla hjärtans dag tårta.
Jag kunfe inte ens få ett gulligt sms.
Inga blommor, inga fina kort, ingen fin hyllning om mig på denna dagen......kan inte bara låta detta rinna av då jag år ut och år in blir så himla ledsen. Kräver inget men en hyllning bekräftelse var tionde år vore ju nånting......
Vill bara gråta.
Man bara hör och ser hur fina middagar alla bjuds på på restaurang. Även rosor, bio, kärlekshyllningar.
Är jag kanske inte värd sånt? Är det kanske bara jag som överdriver?
Har jag kanske för osunt krav?
Att bli älskad på riktigt? Även med handling.....
Undrar vad han ser hos mig egentligen.
Just idag känns jag som luft.
Skämt på Facebook med sina arbetskamrater går bra men ett gulligt inlägg till mig finns inte ens i tanke.....
Tur jag kan visa mina barn hur viktigt jag tycker det är att uppskatta och säga, skriva, göra.
Tappar hopp om människan.....
Tur MÅNGA andra uppskattar mina handdlingar och ord och kan ge tillbaka. Annars hade jag inte överlevt!
Känner mig oälskad just ikväll.....otacksamt att man ger så mycket av sig själv och får tillbaka noll.....knappt tack.

Tur mina barn räddar mycket <3

Av Sandra Bertlind - 11 februari 2018 21:17

Bara få lämna hemmet och byta miljö!
Träffa de som får mig le och bli varm i kroppen <3
Min guddotter Moa hennes bror Elias och min allra bästa vän i universum Jenny!!!!!
Älskar alla dagar, timmar, minuter och sekunder med dig! Du gör mig hel!!!!!

!!

Av Sandra Bertlind - 9 februari 2018 12:08

[Bild]

Presentation


Försöker se det goda i alla människor! Ger hellre all kärlek jag har till min omgivning än att leva med tanken om ett kärlekslöst liv!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok!


Skapa flashcards