Alla inlägg under augusti 2013

Av Sandra Bertlind - 31 augusti 2013 17:26

Man blir så ledsen när man blir påhoppad och utraderad av en "vän" som dessutom helt obefogat blockar än för att "hen" rycktesväg hört att ja tydligen inte ska dyka upp på "hens" kräftskiva vilket inte var fallet och nu är vi tydligen osams och även bortkopplade från varandras liv.

Hm svårt dedär när allt plötsligt händer och avslutet blir konstigt.

Men jag i detta fall har varken antytt eller gjort något så denna obefogade handling får stå för "hen".

Tråkigt avslut på denna lördag men vi gör det bästa och har eget mys hemma istället!

"Vänner finns det gott om när de passar dom"


   

Av Sandra Bertlind - 30 augusti 2013 05:38

Dagarna går ganska fort men känns ändå oändligt långa =/

Det är ganska motigt att gå till jobbet för tillfället även om glimtar av dagen känns toppen.

Har liksom lite tappat fattningen om det jag brinner för och hittar riktigt inte min plats i vår lilla grupp,

Men antar att det är en invänjningsperiod även för mig med allt som är nytt..

 

Ibland undrar jag varför jag inte kan vara så vågad att våga byta yrke, men har ju oxå kommit fram till att jag är rädd för förändringar utom min kontroll och nöjjer mig därför med det jag redan har och det jag kan bäst.

 

Kanske inte är fel det heller??

 

Kroppen känns sliten efter detta sjukt tunga år och vet inte riktigt vart jag ska kunna tanka energi.

Många suger mer energi än vad de ger och minns ni Randy min fina kollega som en gång lärt mig att man ska lägga locket på och stänga in sig i sin bubbla där ingen kommer åt en.

Det gick ganska bra innan sommaren men nu har jag helt kommit av mig.

Öva öva öva!!!

 

Det vankas helg och i helgen ska vi fira prinsessan Olivias 1 årsdag, sen är man bjuden på kräftskiva hos min fina Frida som jag för övrigt saknar massor <3

(men svårt med barnvakt)

 

Sen hade jag tänkt röjja upp på vinden och leta fram massa bebiskläder till mina fina gravida flickor Jenny och Alexandra <3 <3 <3

 

Man får dagarna att gå även om det ständigt är uppförsbacke =/

 

Hoppas alla får en fin helg <3 <3 <3

 

 

 

 

 

Hittade en Buddha som passade mig =) Buddha ger bra krama <3

Av Sandra Bertlind - 26 augusti 2013 20:59

Hade en helt okej helg med min familj!

Efter förra veckans konstiga besked och omtumlande känslor vart helgen ändå bra.

Mamma och Johan kom och åt kräftor, morfar och Gunilla var på besök och min fina Jenny var här hela dagen och fick med sig en spjälsäng från mig hem till den kommande lilla skatten <3

Mkt gott och lite kalasigt bjuder jag på dessa bilder!!

Det uppskattas att träffas allihopa ibland!!

Värmer mitt hjärta att ha folk jag tycker om omkring mig!!

 

 

                          

Och Dennis fick en svart tårta denna helg, mycket firande har det blitt =)

 

Godnatt <3

Av Sandra Bertlind - 21 augusti 2013 20:17

Pyssel hit och dit med skola, lämna, hämta osv

Jag lämnar mormor hämtar men slutade med att pappa Fottis hämtade.

Inte van vid allt som har med skolan att göra men antar att man kommer in i allt ganska snabbt?!

 

Lite märkligt tråkiga besked fick jag idag.

Något jag på något sätt haft på känn även om jag idag inte fått veta hur omfattande beskedet är.

 

Andra beslut som ligger på mina axlar ska fattas och det är väldigt mycket som snurrar just nu.'

 

Har ni någon gång stannat upp och tänkt att jag klarar inte av allt som händer i mitt liv just nu??

Just idag var en sån dag.

Jag satt med chefen på tåget hela vägen hem och hon pratade med mig men det ända jag såg var hennes mun som rörde på sig men hörde inte ett ord av vad som sas.....

 

En konstig trötthet har smygit sig på och en obehaglig känsla i kroppen har gjort sig starkare under kvällen!

Alla sover och här sitter jag uppe ensam, funderar på massa saker men kommer inte fram till något vettigt.

 

Vet faktiskt inte riktigt varför jag kände för att blogga ikväll känner inte att jag inte ens riktigt kan skriva av mig idag!

Får nog spara det tills imorn när jag förhoppningsvis har fått sova någon timme inatt.

 

Hoppas ni andra har en mysig kväll och fått veta något kul under dagen =)

 

kärlek och ta hand om varann <3

 

   

 

 

Av Sandra Bertlind - 20 augusti 2013 06:57

Idag är en stor dag!!

Idag börjar min lilla/stora kille i förskoleklass <3

Kan verkligen inte fatta att alla dessa år gått så fruktansvärt fort!

 

En mycket förväntansfull kille har jag här hemma som till och med igår satt och gjorde en fin teckning som han sen ville slå in och ge till sin nya fröken Lotta.

Hur gulligt som helst!!!

 

Känns konstigt att ha så stora barn.

Man har varit inne i dagis och blöjor alldeles för många år och intensiva år så  allt detta som kommer nu är nytt, spännande och läskigt.

 Inga blöjbarn har jag heller och nästa år börjar min Dennis också i förskoleklass och då börjar Theo ettan herregud.

Tur att man själv inte blir äldre =)

Som sagt en spännande dag väntar och jag tror både jag och Theo är lite nervösa men förväntansfulla <3

 

Hoppas alla får en bra dag!! <3

 

Av Sandra Bertlind - 18 augusti 2013 21:25

Att ha en syster är helt fantastiskt!

Att ha någon att dela uppväxten  med.

Det är många som har en syster men som inte tar vara på det fina i systrarskap.

Man växer upp tillsammans och blir två fina kvinnor men en trasig uppväxt präglar en livet ut.

I svåra stunder ifrågarsätter man vem man är, varför man finns och till vilken nytta man är kvar,

 

Att din syster finns vid din sida dag som natt hjälper ju inte när svarta grottan tagit över hela ditt innre.

Det är en stor roll att vara syster, och hur mycket man än försöker skydda sin syster är det aldrigt tillräckligt.

 

Jag ville skona dig från allt ont.

Jag ville aldrig att du skulle se, jag ville aldrig att du skulle höra.

Jag tyckte jag gjorde allt men det var ändå inte tillräckligt.

Jag ser hur du lider jag känner din smärta, jag önskar jag kunde ta allt ont ensam men tyvärr kunde jag inte skydda dig från allt.

 

Jag ser din smärta varje dag, jag hör din sorg i rösten men inget jag säger eller gör kan få dig att må bättre då ärren är för djupa.

Finnas här gör jag jämt men inte som jag borde, hur vet man hur man ska va när man inte lyckats tidigare.

Det är med sorg i hjärtat jag känner din smärta och öönskar dig allt gott i livet, men att gå igenom detta mörka är nog ett måste och nästa kliv i livet.

Hur tufft och jobbigt det än är är det något du  måste bearbeta och jag kan bara vara din bok som svarar på fakta du vill veta.

 

Det man förträngt och inte vill höra måste nu tas på allvar, det går inte längre att blunda.

frågor utan svar är det värsta vi människor tar med oss på livets långa resa och får oss att känna oss ännu mindre värda.

Människor runt oss tycks förstå och vill "stötta" så gott det går men bara på deras villkor för blir det för jobbigt finns ingen kvar o i gatuhörnet i mörkret står du ensam kvar

men en syster lämnar dig aldrig även om hon inte är precis där 

men ett telefonsamtal bort och en medmänniska med samma känsla som du kan lätta ditt hjärta om bara för mågra minuter så kan det va värt det,

det är ju ändå din syster!!

 

Att stänga in dig i din egen kropp kommer att göra dig galen, det är inte du som är felet det är din omgivning som inte ger dig ro!

Beblanda dig med folk som kan förstå, inte "vänner" som utnyttjar och sedan inte förstår  vad de ställer till med.

Du vet innerst inne vem du är även om den människan vilar på djupet

se till att tänka 10 positiva tankar varje dag om dig själv så ska du se att du snart ser ljuset i livet.

Se till att ha positiva energier i din omgivning och kasta de som tar!

 

För ingen har en sån syster som jag

Du är allt jag har <3 <3 <3!!!!

    

Av Sandra Bertlind - 18 augusti 2013 16:17

Nu är hon döpt lilla

Thea Cristina Daniella!!

Ett jättefint och lyckat dop med massa smörgåstårta, annan tårta och fina kakor =)

Och lilla Thea var söt som socker i sin fina dopklänning <3

Och vi fick lyssna till vacker sång i kyrkan så man blev sådär tårögd <3

En låt som berör o verkligen betyder något <3

Blir rörd i hjärtat bara av att tänka på orden!!

 

Hur som helst ett mycket fint och lyckat dop i världens ände!!

 

Idag har vi haft mamma och Johan här. Gammelmormor (min mormor) kom också för att fira min stora kille som var sjuk på sin 5 årsdag <3

 

Imorn är en ny dag med massa spännande som händer men ändå lite ångestfyllt och beslutskrävande!!

Tänk att min största kille om bara 2 dagar börjar skolan.......

Kan verkligen inte fatta vart tiden tog vägen mammas lilla/stora kille <3

 

Dagens låt i hjärtat från Linus Svenning går ut till de ja älskar mest såklart!

 

Utan dina andetag <3

                       

 

 

 

 


 

Av Sandra Bertlind - 17 augusti 2013 11:17

Nu är det dopdax för lilla Thea!
Lagom jobbigt att välja klänning men gick tillslut =) inser att ja kanske måste handla mer gå bort kläder!

Presentation


Försöker se det goda i alla människor! Ger hellre all kärlek jag har till min omgivning än att leva med tanken om ett kärlekslöst liv!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok!


Ovido - Quiz & Flashcards