Alla inlägg under april 2016

Av Sandra Bertlind - 28 april 2016 22:27

Fick idag en snabblunch med min största prins Theo idag.
Vi var på VC på morgonen då vi misstänker allergi så när vi 4 timmar senare var klara tog vi en snabb lunch på sushi baren innan överlämning till mormor och jobb.
Känns som att prata med en vuxen. Så kloka saker man får reda på när han får all fokus från mig.
Så glad att han blivit så fantastisk som person <3 vi är enormt lika i sättet och just idag är jag jätte glad för det!

Min fina stjärna.

Godnatt på er!!!!

Kvällen avslutades med muffins bak =)

Dennis gjorde goda Muffins!

Av Sandra Bertlind - 26 april 2016 16:39

Hittade massa kort hos mamma när jag var liten. Tänk vad annorlunda tiden är och skiljer sig! Tänkte dela med mig av mina kort!

Jag och mormor <3

Mamma <3

Jag och pappa

Jag och morfar

Min dansskola!

Dansen fortsatte hemma!

Min 1 danstävling jag vann!

Mina syskon <3

Ganska gullig faktiskt! !

Trevlig kväll

Av Sandra Bertlind - 24 april 2016 18:09

Började helgen med trevligheter!
En middag på stan med kära vänner!

Så sällan man kommer ut och äter så blir ju såklart extra trevligt när man såväl kommer iväg!

Den berömda mannen!
Pappan i huset.

I lördags åkte jag och Fotti till min morfar i strängnäs för att hjälpa till med lite lister i köket. Blev en sväng till Eskilstuna med morfars fru Gunilla för lite inhandling till nästa barn som snart fyller år.
När vi kom tillbaka blev det brunch på ett trevligt ställe i strängnäs.
Där fick jag möjlighet att hålla i en liten grekisk prinsessa vid namn Isadora! Hjärtat smälte lite.....

Längtan att aldrig fått en tjej!!!

Finns ingen bättre morfar än du!!!

Godaste jag ätit på länge!!!

Idag söndag hade Neo sitt 6 årskalas!

Ni vet när man anstränger sig lite extra för att göra fint till alla barn ska komma för att sen bara röja så allt är kaos på 2 sej =)
Men va ju fint innan med döskallar lite överallt!

Paketöppning

Fick en superläcker star wars klocka!

Sista året med fiskdamm.
Antar att det är för töntigt sen!

Såpbubblor funkar alltid! Fanns i godispåsen =)

Mitt lilla gudbarn var hos oss också!
Finaste Rakel!!!

Min äldsta unge som ogillat att vara med på kort!!!

Min mellersta med en kompis!

Nu är vi helt slut och sitter i soffan och orkar inte lyfta ett finger mer idag!

Händelserik helg =)

Av Sandra Bertlind - 22 april 2016 07:19

Igår var jag /vi nere hos grannen på gofika. Hon hade gjort cheescake supergod.
Dennis tjej Emmie som också bor där var nog mer än glad att vi kom ner då de 2 är oskiljaktiga.
Ringer varandra 24/7 och babblar i evigheter trots att det "bara" är 2 våningar emellan =)

Gullisar!!!! <3

Supergod kaka!
Ibland är man tacksam för lite =)
Ha en fin fredag och helg!
Ikväll blir det middag I stan med goda vänner <3

Av Sandra Bertlind - 20 april 2016 16:50

Skönt med kort dag!! Idag var vi i skogen med barnen, vet inte vad ni tycker men jag känner inre harmoni när jag kommer till skogen.
Majestätiska vackra träd slukar en med sin storhet och man känner sig väldigt liten och nett.

Trots blåst har jag fått lite energi idag iallafall. Alltid något =)
Hoppas alla får en trevlig onsdagkväll <3

Av Sandra Bertlind - 19 april 2016 18:27

Ni vet när man jobbat över så mycket så man knappt vet vad det är för dag och datum....

Hela förra veckan var en lång vecka, mycket jobb och långa möten, sena kvällar och huvudet överfullt!

Man liksom tappar allt vad tålamod heter och orken att göra saker är bara ett minne blott.

 

Att det ska vara så svårt och bara ta det lugnt.

Har så mycket funderingar och tankar men alldeles för få att bolla med så resultatet blir ältandet i mitt huvud och inget utfört   

Har planer på att kanske byta jobb eller skola om mig eller varför inte båda. Vill ha något inspirerande och utvecklande som ger mig något. Känner kanske inte att jag helt ut kan utvecklas på det jobb jag har idag. Stället är litet och vi är alldeles för få för att orka peppa varandra. Blir istället tvärtom att man drar ner varandra i gnäll och elände.

 

Hur som så fick jag en tidig dag idag. 

Hann inte  mer än hem så hade jag hela huset fullt med ungar. 

Vad ska man säga jag har ju liksom sena dagar jämt så de dagar man slutar tidigt och är hemma skaplig tid så vill man ju att barnen ska få det bästa.

För dom är det viktigt med sina vänner vilket jag absolut förstår men för en annan är det bara som att byta arbetsplats.

Tar hand om 20 barn hela dagarna kommer hem och jag har 5 ungar istället för "bara" mina egna 3.

Barnen sköter sig ju och har kul så för mig är det lugnt.

Sen behöver jag ju inte tala om vad jag helst av allt skulle vilja göra när jag kom hem, typ äta glass och choklad och kolla serier och bara inte tänka på nåt annat än att bara va i dået och drömma mig in i seriernas värld.

 

En maskin med tvätt är hängd och nästa är igång, kaffet är slut i koppen, barnen ska strax duscha och jag ska dammsuga och byta sängkläder för det hanns inte med i helgen.....tur man har en 15 dag imorn också för kroppen är färdig för gropen!!

 

Bjuder på lite härliga bilder från min eftermiddag   

 

 

Dennis tjej Emmie som också är vår granne stannade såklart på middag. Även Theos klasskompis eller sen dagis Dante ville också äta med oss  

 

 

Neo impade tjejerna Emmie och Kenzie (vår andra granne) med sin nya robot haan fick i 6 årspresent!

 

 

Best friends   

 

Nu är nästa tvättmaskin klar så over and out   

 

ps. Ska försöka att inte dröja så länge mellan gångerna men tiden finns liksom inte alltid! ds.

Av Sandra Bertlind - 17 april 2016 18:05

Och nu när jag rensat tankarna kan jag ju meddela att vi lyckades söndagshandla inför den långa veckan som väntar! Vad passar då inte bättre än lite söndagsfika efteråt!
Barnen älskar munkar och jag älskar toscabulle så de fick det bli =)

Svullat massa filmer idag och försökt drömma mig bort så man slipper känna så mycket. Funkar faktiskt för det mesta iallafall på mig!!! Suktar med en härlig fikabild!

Trevlig söndag kväll alla fina <3

Ivrig och tror matte har köpt nåt till honom =)

Av Sandra Bertlind - 17 april 2016 15:37

Ni vet när man bara är så otroligt tokstressad så man nästan känner att man inte får luft?! 

Där är jag just nu!

När allt runt dig bara låter högre och högre, du kan inte konsentrera dig på mer än en sak i taget, saker folk säger till dig bara försvinner sekunden efter den är berättad för dig....ja ni fattar.

Varenda tugga hörs jätte högt, allt som inte hör till min dag just den dagen kan irritera eller rent av få mig att få hjärtklappning.

 

Jag känner ingen glädje längre. Känner ingen kärlek. Försöker febrilt att jaga något jag inte kan få. 

Någon som uppmärksammar MIG. Någon som skämmer bort MIG.

Har insett att personen SANDRA håller på raderas ut.

Vem tackar mig för att jag sliter extra hårt på jobbet för de fina små stjärnorna jag har där? Vem tackar mig för att jag ser till att mina 3 söner har allt de behöver varje dag till skola och dagis? (Förstå mig rätt är min plikt men en otacksam plikt när man bara får skit tillbaka) Vem tackar mig för att jag efter 8 timmars jobb gör ytterligare ett 5 timmars jobb hemma med tvätt, städ, läxor, fixa ryggsäckar mm. Vem tackar mig för att jag alltid ställer upp på alla mina vänner utan att begära något i gengäld förutom respekt och ömsesidig kärlek.

Hela mitt liv har jag gjort allt som alla andra vill att jag ska göra!

Jag har blivit uppfostrad till att vara snäll och ödmjuk. Har ju nu insett att det inte alltid gjort mig gott. Älskar min omgivning så mycket att jag glömmer bort vad JAG vill och vad  JAG står för.

Har alltid varit beroende av att min omgivning ska tycka om mig.

Som liten när jag växte upp var jag bara i vägen. Bodde bara med min mamma och mina syskon. Min mamma hade så stora problem med sig själv att hon inte kunde hantera allt som hade med barn att göra. JAg var lycklig som hade min mormor och morfar. De rädda mig i många situationer där det kunnat gått betydligt sämre.

De jag tror ingen i min familj någonsin reflekterat över är att jag aldrig någonsin utmanat ödet. Jag har alltid kommit hem, har alltid gjort läxor, skolkade väl några ggr i högstadiet men aldrig annars, har på min höjd snott tuggummi, och aldrig druckit alkohol utan min mammas vetskap.

Har aldrig prövat droger och har inte legat runt med alla.

Vad mer kan man begära.

Jag har gjort allt för att vara perfekt!! Insåg för längesen att ordet perfekt inte borde få existera!!!!

Jag har 3 söner en man och 2 katter vad mer kan man önska????

Jo kärlek och uppmärksamhet.

Det gäller även i min vänskapskrets.

Att vara alla till lags 24/7 tär på ens inre.

Att aldrig kunna få vara spontan med den man lever med eller älskar för att intresset inte finns.Att bli utnyttjad av ens snällhet av vänner där man har svårt att säga nej. Att uppfostra 3 söner där deras viljor ibland är så starka att man som mamma går sönder inuti.

Att va alla dehär sakerna vad säger det om MIG?????

När man tänker efter känns det ju bara sjukt jävla dumt. Vad är jag för en mes som inte kan stå upp för mig själv......

Har liksom tappat allt. Vet inte längre om jag ska skratta eller gråta när jag vaknar på morgonen. Känner mig mest tom och plågad av min inre längtan efter något mer positivt och som ger mig energi inte tar!!

 

Väldigt rörig text idag men behövde bara vräka ur all frustrationen som finns just nu.

Jag försöker VARJE DAG att uppskatta de små sakerna i min vardag. Men ibland tar min storhet över och då hamnar jag här.......

 

Idag har jag ingen kärlek att ge.......men älska varandra som ni vill bli älskade och våga hoppas att ni nångång får gehör för er kärlek      

   

 

Presentation


Försöker se det goda i alla människor! Ger hellre all kärlek jag har till min omgivning än att leva med tanken om ett kärlekslöst liv!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok!


Skapa flashcards