Alla inlägg under april 2017

Av Sandra Bertlind - 24 april 2017 08:15

I fredags var jag med min Jenny i mall of scandinaivia!
Vi shoppa bebiskläder och var på bio.
Vi såg såklart Skönheten och Odjuret!

Vi åt gitt och bara pratade om livet!!!

På lördagen var jag på vernissage i närheten av mig då min Fd. Arbetskollega ställde ut sina tavlor på ett litet fik som hennes kusin har i hemmet.
Super kul att träffa henne och jätte vackra målningar.

Fick med mig min syster med flickvän!

Fick med mig min Micis och min nyfunna vän Carro som för övrigt båda två ska med till vårt paradis I sommar!!!!

På lördagkvällen blev vi hembjudna till Carro med familj!
Super trevligt.

Två fantastiska människor som man bara vill umgås med! De har 3 vackra söner precis som jag och barnen går i samma skola!
De har funnit varandra och leker jättefint med varandra! !

Pappa grek var oxå med!

Så himla fin människa det där!!!! Man kan inte annat än att älska henne och hennes familj!!! <3

På söndagen ville barnen komma hit medan mamma och pappa skulle till Ikea!
Passade på med önskan från pojkarna såklart att klippa dom då alla barnen ville ha likadana frisyrer =)

Så fina så!!!!!

Klart man får glass när man är hos mig =)

Och hemmagjord pizza!!

Sen när alla gått hem så rensade jag 2 katastrofskåp i köket! Mycket skönt att vara befriad från!
Nu är det måndag och ny vecka! Önskar alla en fin sådan!!!

Av Sandra Bertlind - 22 april 2017 09:07

Denna låt får mig att bara vilja skrika och gråta!
Den når mitt inre......

https://youtu.be/WnLsaCLdoMQ

Av Sandra Bertlind - 22 april 2017 08:59

Låt oss säga att det är en dröm.....

Du är upptagen med livet och allt vad det innehåller.
Du har bra dagar och mindre bra dagar.

Ibland känner du en längtan efter nåt du upplevt i livet tidigare och ibland efter nya äventyr.

Men du är ju så upptagen av livet så du har ju inte den tiden aTT reflektera och förverkliga.

Men så plötsligt får du som en käftsmäll när du än dag blir avbruten i dina rutiner i din vardag och känslorna som du nånstans inte visste du hade sköljer över dig som ett helt hav!!!!

Du får PANIK!!

Du är inte kapabel till att göra något mer än att brista ut i gråt.

Du gråter hejdlöst och får knappt luft.

Känslorna som kommer till dig är så intensiva så det känns som att hjärtat ska explodera.

Hur kan detta komma sig??
Varför mitt i livet av rutiner och bestyr?

Jo för att det är äkta!!!

Det som du sålänge förträngt, tryckt bort och försökt glömma är plötsligt väldigt nära och rubbar hela världen.

Hur tar man sig igenom?
Hur hamnar man åter i fokus igen i sin vardag?

Hur ser man till att få svar på frågor som uppstår?
Hur lappar man ihop splitter i sitt sprickfärdiga hjärta??

Varför förträger man något som man egentligen vill ha i livet men är för feg för att erkänna för sig själv?

Varför tänker man alltid på vad alla andra ska tycka?

Så många frågor men inga svar!

Det är ju ändå bara än dröm.....
En dröm som känns väldigt sann ibland!

Borde våga leva mer fullt ut.
Ingen som tackar dig när du dör och bara levt för alla andras skull!!!

Djupa känslor denna morgon och denna helg går ut på att försöka ta mig samman känslomässigt!!

Tack för att ni läser <3

Av Sandra Bertlind - 20 april 2017 22:03

När jag började nytterligare jobb i januari kändes allt väldigt tungt.
Det jag inte visste då var att en oväntad vänskap skulle växa fram.

En mycket energigivande, varm, ödmjuk, lyhörd, omtänksam, glad, sprallig, rolig och vacker person som verkligen har hjärtat på rätt ställe.

Hon och jag klickade vid första mötet.

Vi har bar i samma skola och hade även på samma förskola så vi är inte främlingar men kände heller inte varandra särskilt bra.

Denna människa har kommit att bli en väldigt betydelsefull del i mitt liv!

Hon ger mig så mycket. Hon finns där hela tiden och lyfter mig när dagarna känns tunga.
Hennes små ord rockar min värld!

Nu har jag fått äran att ta med henne och hela hennes familj till vårt paradis i sommar!

2 veckor på Cypern med oss!
Jag kan inte beskriva minen på alla våra 6 barn när de fick veta att det var definitivt!

Så lyckliga allihopa!!!!
Och vi med såklart.
Vilka familjer åker 2 veckor till solen med massa kul och deras kompisar med på resa?!

Att få ge våra barn detta är guld!

Älskar allt med denna resa.
Det blir min Micis som följer med och dessutom fyller 30 år där nere.

Det blir min mans bror med hans 2 barn

Och min fina vän Caroline med hennes 3 underbara pojkar och man.

Min syster och hennes flickvän!

Många jag älskar och håller varmt om hjärtat får jag skapa nya minnen med!!!!
Det betyder allt!

Går och lägger mig med ett lyckorus i kroppen som var väldigt längesen jag kände!!

Tackar någon högra makt för allt fint jag får till mig och får vara med om att uppleva.

Godnatt alla fina

Av Sandra Bertlind - 17 april 2017 21:42

Har haft en jättemysig påskhelg med familj och vänner.
Det behövdes efter 4 veckor sjuk!

Började ledigheten med att åka till strängnäs till min morfar och fru och hälsade på.
Lunch och parkhäng blev det.
Supertrevligt!

Firade Neo en gång till som fyllde 7 år I onsdags!

Våran lördag träffade vi min mormor, mamma och Johan.

Påskpyssel på morgonen

Påskäggsjakt

Mormor!

Mamma

Det bjöds på påsklunch även hemma hos oss.

Sen följde de två yngsta med min mormor hem så blev min stora stjärna kvar hemma. Då passa jag på att göra mysfrulle.

På eftermiddagen kom min syster med hennes Jennifer.

Blev middagsbjudning

Kycklinggryta med ris!

Idag hem till denna stjärna min bästaste kompis Jenny.

Blev god middag även här idag!

Älskar matbilder.

Det finaste jag har!!!!!
Är tacksam för mina kids.
Men just nu inte så tacksam för annat som händer i mitt liv så bara kämpa på.......


Önskar alla en trevlig vecka jag hoppas jag slår igenom denna vecka utan ilskan jag känner inuti.

Puss alla fina

Av Sandra Bertlind - 10 april 2017 11:23

Vad är det för värld vi lever i??
Ondskan växer sig bara starkare och snart tappar människan helt omdöme och kontroll över det mänskliga.....

Är så tacksam över den kärlek som finns runt mig men oron över att det ska tas ifrån mig är stor!

För hur skulle mitt hjärta orka pumpa om mina kära drabbades av något så fruktansvärt som i fredags?
Tänker på alla anhöriga till alla som föll offer <3
Och hoppas alla som föll offer är omhändertagna på en bättre plats utan ondska!!!!!

Ber för att världen MÅSTE bli en bättre plats!

Det som värmer i all ondska är den stora kärlek Stockholm och Sverige visade genom en manifestation på sergelstorg!

Otroligt!!!!!
Låt inte ondskan vinna och det visade Stockholm att den inte gjorde!
Kärlek till er alla fina.
Livet kan plötsligt förändras.
Jag har lovat mig själv att sluta ångra saker. Jag ska leva fullt ut och hoppas på att jag klarar mig långt på det!!

100% kärlek!!!!

Av Sandra Bertlind - 6 april 2017 08:12

När man plötsligt bara får känslan av att man gjort nåt fel.....gjort någon besviken utan vetskap om det eller så.....
Får panik om någon känns arg på mig!!

Men solen skiner och energin börjar komma tillbaka så
Life feels good!! <3

Avslutar med en bild av en av mina stjärnor i mitt liv som man verkligen kan anförtro sig till <3
Min Micis.
Vi är så himla olika men ändå finner vi varandra <3
Tack för allt stöd du ger!!!!

Av Sandra Bertlind - 4 april 2017 09:24

Sitter på vårdcentralen och hoppas på att få hjälp nångång!
Varit här sen strax innan 8 och har inte träffat läkaren ännu såhär snart 2 timmar senare.
Inte stressande alls!
Fortfarande så förbannat ont halsen när jag sväljer.
Nåt är fel.
Hoppas ni andra har en bättre morgon =)
Kram

Presentation


Försöker se det goda i alla människor! Ger hellre all kärlek jag har till min omgivning än att leva med tanken om ett kärlekslöst liv!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok!


Skapa flashcards