Alla inlägg den 28 januari 2020

Av Sandra Bertlind - 28 januari 2020 17:20

Ja då har jag precis haft ett långt samtal med min mamma.
Hon har och är sjuk sen en längre tid men psykisk ohälsa har funnits sen jag var liten.

Att ständigt få höra hur dåligt hon mår, att ingen glädje finns i hennes liv ( 3 barn 4 barnbarn) att allt alla runt om gör är sköt tar ju även på oss.
Att ha psykiskt ohälsa och aldrig få hjälp med att inse att problemen grundas i sig själv är tufft.
Hur ska någon någonsin kunna hjälpa dig om du inte själv förstår att det måste komma från dig.
Du själv måste vilja bli hjälpt och vilja ta emot hjälpen.
Att höra från sin mamma att smärtan hon haft psykiskt och fysiskt i 52 år är olidlig och att det vart lättare att bara avsluta hade vart så skönt.
Ja för dig som släpp dina hjärnspöken ja.
Men för oss något värre som aldrig kunde få finnas och stötta som familj gör för du valde frysa ut alla för allt som hänt dig på något sätt ändå är alla andras fel.
Du är en jävla börda mamma med dina skitsamtal just nu och gör mig inget gott alls.
Du ger mig ångest och mer lidande än jag förtjänar och redan haft i 36 år.
Jag står upp jag lever och har min familj
Försöker glädjas åt livet
Men du påminner mig OFTA om smärtan från förr.

Suck.....
Tack för att jag fick kräkas lite.....
Ibland orkar jag bara inte!!!!!
Kram

Presentation


Försöker se det goda i alla människor! Ger hellre all kärlek jag har till min omgivning än att leva med tanken om ett kärlekslöst liv!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Januari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok!


Ovido - Quiz & Flashcards