Alla inlägg den 14 januari 2020

Av Sandra Bertlind - 14 januari 2020 19:51

Åren bara går och jag tänker många gånger gud vad har jag gjort av mitt liv.

Stundvis, typ som idag inser jag hat jag gjort rätt mycket med livet.

Bara av att ha jobbat med samma yrke i snart 18 år har jag utvecklats nåt enormt.

Kanske att jag faktiskt inte kommer orka jobba inom barnomsorgen till pension men bra många år till.

Klart jag som många andra tröttnar och tycker att jag gör samma samma varje dag men som just idag slog det mig att det jag erbjuder alla små fina ungar är något jag är så grymt bra på. Har blivit ett proffs.

Just nu är vi som många andra i inskolningstider vilket brukar vara jobbigast för alla VH. Men att då få lämna sin skatt till en trygg, stabil, avslappnad pedagog som har 100€ koll på läget och förkommer föräldrarna innan det ens tänkt tanken är ju himla proffsigt och betryggande.

Så känner jag mig där jag står idag.

Tror man vinner så mycket på att ge det lilla extra ibland. Klart jag också har dåliga dagar man är ju inte mer än människa men oftast väldigt proffisionell.

Just såna här dagar när man får komplimanger och VH/Chef och kollegor är glada nöjda då njuter jag.

Känner sån styrka i mig själv och att jag vet att det extremt hårda jobb jag lägger ner ger utdelning.

Inte ofta man känner sån stor glädje och tacksamhet över sitt jobb men just idag känner jag så.

 

Känslan att kunna gå lägga sig med ett leende på läpparna va så längesen.

 

Tack för att jag fick delge lite positivitet denna tisdagkväll.

Ska försöka bli mer av det nu.

Många tankar som rör sig i mitt lilla hjärnkontor.  

Jag fortsätter drömma om sånt som gör mig gott, det hjälper mig ge kraft och energi!!

 

KRAM

Presentation


Försöker se det goda i alla människor! Ger hellre all kärlek jag har till min omgivning än att leva med tanken om ett kärlekslöst liv!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Januari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok!


Ovido - Quiz & Flashcards