Direktlänk till inlägg 3 december 2019

Drunknar i min egen kropp!

Av Sandra Bertlind - 3 december 2019 21:36

Att bära på saker hela livet är så farligt. Det är farligt för sig själv, men även för omgivningen
Brister du en dag kommer en explosion av saker ingen visste om dig.....som att det handlar om någon annan.
Du blir naken i din verklighet och så utelämnad av skam att inte ha berättat.
Det är så svårt när man är uppväxt i en tystnad där man aldrig pratade.
Och de som var skam begravde man bara inom sig......långt inne.
Det blir en sån låsning av hela själen när någon pratar eller frågar sånt som är så extremt tungt för just dig.
Man låtsas som man svarar för någon annans vägnar och fortsätter livet i förnekelse och skam.
Men ingen vet.......inte en endaste.....
Så sjukt hur kroppen är byggd.
Just nu lever jag varje dag på hoppet och tron att jag ska våga befria mig själv från mitt inre helvete.
Jag är inte redo.....Men det kommer jag aldrig bli. Det måste bara ske ändå.
Jag vill bara bli räddad från min egen misär just nu. Mitt egna mörker.......
Jag vill berätta men behöver hjälp.......

 
 
Amisa

Amisa

4 december 2019 01:36

En dag känner du dig nog redo att berätta för någon du verkligen kan lita på! Gör det för din egen skull, så du blir av med det mörka och tunga. Gör det innan du exploderar helt okontrollerat.
Du kan och du kommer våga!

http://min-inre-vagvisare.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra Bertlind - Torsdag 11 april 21:32

När det händer så mkt precis hela tiden så måste man ju prioritera! Älskar ju att skriva men inte haft en lugn stund för reflektion alls..... Men ska berätta nåt kul!!! Förra helgen hade jag mitt absolut första klädevent. Nu undrar ni säkert vad...

Av Sandra Bertlind - Måndag 11 mars 14:24


Ville bara kika in och säga hej! Inte haft tiden eller rättare sagt känsla för att skriva men kände för en hälsning idag.... Hoppas ni alla får lite sol på er där ute!! Kram ...

Av Sandra Bertlind - 15 december 2023 18:04


Skålar in helgen halvförkyld men med min bästis!!!! Hur härligt ändå! Önskar er en trevlig helg ...

Av Sandra Bertlind - 13 december 2023 07:24


Tittar in och önskar alla en fin Lucia!!!! Det är svåra tider runt Lucia och jul eller egentligen alltid men såhär till jul kan det vara extra för barn och familjer så tänk på att vara det bästa av dig själv och sprid kärlek till folk runt dig, det...

Av Sandra Bertlind - 1 december 2023 12:18

Efter en vecka sjuka hemma så fick jag spunk och kände att det sög i min kreativa ådra och hade en inspirationsbild sen innan som jag ville testa.  Vackra koppar hade jag inte hemma då allt åkt upp till landet men vackra glas hade jag minsann och d...

Presentation


Försöker se det goda i alla människor! Ger hellre all kärlek jag har till min omgivning än att leva med tanken om ett kärlekslöst liv!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok!


Ovido - Quiz & Flashcards