Direktlänk till inlägg 11 mars 2018

Att se.....

Av Sandra Bertlind - 11 mars 2018 20:27

Jag ser alla, jag känner allas energier, jag väljer varje varje dag vilka jag ska lägga fokus på. Alla har olika behov av just mig. Jagg fyller någon slags funktion i allas liv runt mig.
Jag kan behövas för mina klola ord, jag kan behövas att nedvärderas om, jag kan behövas att göra någon glad, jag kan behövas att gråta ut hos, jag kan vehövas att utnyttja, jag kan behövas som trygghet, jag kan behövas som bollplank ja ni fattar!
Jag är tom på allt just nu.
Något äter bokstavligen upp mig. Jag ser inte glädjen i vissa längre. Vissa ger mig inget mer än skuld och nedlåtande kommentarer för att jag inte orkar engagera mig tusen procent som alltid annars.
Vill bara ha ro. Vill att alla ska älska mig för mig inte mig som jag skämmer bort alla med ofta. Ibland behöver jag få uppskattning, kärlek, fina ord, en kram, en klapp på axeln någon som visar att jag är minst lika värdefull som er andra.
Jag vägrar tro att alla utnyttjar min godhet men vet att ni finns. Men ni kanske är väldigt få.
Jag ska hitta mog själv igen och börja leva.....
Är instängd i ett mörker som vägrar släppa ut mig.
Gråter ofta i min ensamhet, lider ofta över hur alla andras liv lyckas flyta på med så mycket kärlek.
Vad kan jag göra bättre???
Jag har ljusa stunder väldigt ofta men mitt inre är ledset och sårat.
Det gör ont inuti men vet inte varför.
Man är rädd att tala om att man inte mår bra. Folk kan inte hantera det. Jag ska vara den glada energigivaren inte tvärtom.

Jag drömmer mig ofta bort till andras liv eller för all del sånt på film för att må bättre för stunden.
Mitt liv är inte skit men så mycket kunde varit annorlunda.
Skulle vilja radera saker och börja om.
Försöker att inte fastna i dåtid och försöker leva här och nu!
Svårt men försöker.


Idag söndag har jag sovit nästan hela dagen. Min kropp är slut.
Den är tung och hjärtat är känsligt. Vill inte möta allt inom mig som jag krigar mot.....
Sömnen gör att jag slipper vara någon.
Behöver inte möta det svarta....
Kan bara låta huvudet och hjärtat hamna i någon slags dvala. Det är skönt.
Just nu väldigt skönt......
Orkar inte känna.

En dag i taget.......
Imorn en ny dag. Bara rida ut stormen. Låtsas som allt är toppen så slipper jag alla konstiga svar om varför alla tror att jag mår som jag gör.
Jag vet.....
Jag kan förändra det.....
Ni andra håller er till ert.....
Jag berättar för dom som har tiden att lyssna!

Imorgon är en ny dag!
Samlar kraft och mod.....
Godnatt

Hämtar energier ikväll och skapar ett nytt starkare skal.....

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra Bertlind - Torsdag 18 april 22:14

Som ni vet älskar jag att fixa o dona med mina små pryttlar! Idag fick balkongen sig ett lyft!! Så befriande att fixa och sätta ihop små arrangemang av saker man har. Blir lycklig i själen av inredning och mitt rosa fluff hahaha Vad gör er glada? ...

Av Sandra Bertlind - Torsdag 11 april 21:32

När det händer så mkt precis hela tiden så måste man ju prioritera! Älskar ju att skriva men inte haft en lugn stund för reflektion alls..... Men ska berätta nåt kul!!! Förra helgen hade jag mitt absolut första klädevent. Nu undrar ni säkert vad...

Av Sandra Bertlind - Måndag 11 mars 14:24


Ville bara kika in och säga hej! Inte haft tiden eller rättare sagt känsla för att skriva men kände för en hälsning idag.... Hoppas ni alla får lite sol på er där ute!! Kram ...

Av Sandra Bertlind - 15 december 2023 18:04


Skålar in helgen halvförkyld men med min bästis!!!! Hur härligt ändå! Önskar er en trevlig helg ...

Av Sandra Bertlind - 13 december 2023 07:24


Tittar in och önskar alla en fin Lucia!!!! Det är svåra tider runt Lucia och jul eller egentligen alltid men såhär till jul kan det vara extra för barn och familjer så tänk på att vara det bästa av dig själv och sprid kärlek till folk runt dig, det...

Presentation


Försöker se det goda i alla människor! Ger hellre all kärlek jag har till min omgivning än att leva med tanken om ett kärlekslöst liv!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok!


Ovido - Quiz & Flashcards