Direktlänk till inlägg 9 september 2013

Frustrationen är stor!

Av Sandra Bertlind - 9 september 2013 21:13

En lång dag börjar närma sitt slut och jag känner mig heeeelllttt färdig.

 

Vi har idag haft planeringsdag på jobbet.

Som så många ggr tidigare finns det så mycket att prestera på mitt jobb men det som görs är saker som inte på några som helst grunder gynnar oss som är på plats..

De stackars barnen har bara upprörda och stressade fröknar/pedagoger och frustrationen av att vi vanliga medarbetare inte kan påverka vår önskan om hur saker och ting ska gå till gör sig allt starkare =(

 

Hur ska man göra för att få sin röst hörd?? 

Hur ska man göra när man känner att man gett allt av sig själv och kroppen börjar säga ifrån???

Och vad gör man när man har en chef som är likgiltig och rädd för att våga ta tag i problem som uppstår och som tillslut drabbar allt och alla i sin omgivning??

 

Är gnällig känner jag nu men denna plats är det ända stället jag bokstavligen gnäller på då jag faktiskt inte kan påverka det som just nu händer.

 

Ständig huvudvärk, ständig oro, ständigt en klump i magen, ständigt oberäkneliga människor omkring än som ofta överraskar med massa ologiskt skit.

 

Varför gör livet såhär??

Det sägs att man skapar det liv man vill leva men kan fatiskt inte vara beredd att hålla med då jag inte kan påverka andras handlingar.

 

Andras handling är min vardag.

Hur slår jag mig fri från eländet??

 

Många frågor som surrar i mitt huvud!

Ibland ifrågasätter jag hela livet i helhet.

Vad ska det vara bra för att gå runt och må dåligt över saker och ting?! 

Vad ska det vara bra för att ständigt behöva kämpa sig till någon form av lycka som i slutet har en sorg?? (att man någon gång skiljs ifrån varann tills man ses i nästa liv.)

 

Så mycket frågor, så lite svar.

De simplaste blir tungt, det som borde vara enkelt blir ångestladdat.

 

Känner mig vilsen, besviken, arg, ledsen, trött, orkeslös, men ändå ser jag ljusglimtar emellanåt som jag febrilt försöker bevara och ha kvar!!

När jag har en bra dag, förstör den inte för mig och inte heller för dig själv

Låt mig vara glad om så bara är för en dag så är det en dag med sådant jag tycker bäst om

GLÄDJEN <3

Låt den få förgylla den dagen du redan har i dina händer och njut.

 

Det långa, dystra, gråa dagarna är ändå allt för många i den värld jag lever i!

 

Nu tar jag alla känslor som bara bubblade över och sover på saker och ting!

Hoppas verkligen morgondagen blir något extra, något man kan skratta åt och finna glädje i hela dagen lång!!

GODNATT





 

 

   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra Bertlind - Torsdag 18 april 22:14

Som ni vet älskar jag att fixa o dona med mina små pryttlar! Idag fick balkongen sig ett lyft!! Så befriande att fixa och sätta ihop små arrangemang av saker man har. Blir lycklig i själen av inredning och mitt rosa fluff hahaha Vad gör er glada? ...

Av Sandra Bertlind - Torsdag 11 april 21:32

När det händer så mkt precis hela tiden så måste man ju prioritera! Älskar ju att skriva men inte haft en lugn stund för reflektion alls..... Men ska berätta nåt kul!!! Förra helgen hade jag mitt absolut första klädevent. Nu undrar ni säkert vad...

Av Sandra Bertlind - Måndag 11 mars 14:24


Ville bara kika in och säga hej! Inte haft tiden eller rättare sagt känsla för att skriva men kände för en hälsning idag.... Hoppas ni alla får lite sol på er där ute!! Kram ...

Av Sandra Bertlind - 15 december 2023 18:04


Skålar in helgen halvförkyld men med min bästis!!!! Hur härligt ändå! Önskar er en trevlig helg ...

Av Sandra Bertlind - 13 december 2023 07:24


Tittar in och önskar alla en fin Lucia!!!! Det är svåra tider runt Lucia och jul eller egentligen alltid men såhär till jul kan det vara extra för barn och familjer så tänk på att vara det bästa av dig själv och sprid kärlek till folk runt dig, det...

Presentation


Försöker se det goda i alla människor! Ger hellre all kärlek jag har till min omgivning än att leva med tanken om ett kärlekslöst liv!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok!


Ovido - Quiz & Flashcards