Direktlänk till inlägg 18 augusti 2013

Systrar!!

Av Sandra Bertlind - 18 augusti 2013 21:25

Att ha en syster är helt fantastiskt!

Att ha någon att dela uppväxten  med.

Det är många som har en syster men som inte tar vara på det fina i systrarskap.

Man växer upp tillsammans och blir två fina kvinnor men en trasig uppväxt präglar en livet ut.

I svåra stunder ifrågarsätter man vem man är, varför man finns och till vilken nytta man är kvar,

 

Att din syster finns vid din sida dag som natt hjälper ju inte när svarta grottan tagit över hela ditt innre.

Det är en stor roll att vara syster, och hur mycket man än försöker skydda sin syster är det aldrigt tillräckligt.

 

Jag ville skona dig från allt ont.

Jag ville aldrig att du skulle se, jag ville aldrig att du skulle höra.

Jag tyckte jag gjorde allt men det var ändå inte tillräckligt.

Jag ser hur du lider jag känner din smärta, jag önskar jag kunde ta allt ont ensam men tyvärr kunde jag inte skydda dig från allt.

 

Jag ser din smärta varje dag, jag hör din sorg i rösten men inget jag säger eller gör kan få dig att må bättre då ärren är för djupa.

Finnas här gör jag jämt men inte som jag borde, hur vet man hur man ska va när man inte lyckats tidigare.

Det är med sorg i hjärtat jag känner din smärta och öönskar dig allt gott i livet, men att gå igenom detta mörka är nog ett måste och nästa kliv i livet.

Hur tufft och jobbigt det än är är det något du  måste bearbeta och jag kan bara vara din bok som svarar på fakta du vill veta.

 

Det man förträngt och inte vill höra måste nu tas på allvar, det går inte längre att blunda.

frågor utan svar är det värsta vi människor tar med oss på livets långa resa och får oss att känna oss ännu mindre värda.

Människor runt oss tycks förstå och vill "stötta" så gott det går men bara på deras villkor för blir det för jobbigt finns ingen kvar o i gatuhörnet i mörkret står du ensam kvar

men en syster lämnar dig aldrig även om hon inte är precis där 

men ett telefonsamtal bort och en medmänniska med samma känsla som du kan lätta ditt hjärta om bara för mågra minuter så kan det va värt det,

det är ju ändå din syster!!

 

Att stänga in dig i din egen kropp kommer att göra dig galen, det är inte du som är felet det är din omgivning som inte ger dig ro!

Beblanda dig med folk som kan förstå, inte "vänner" som utnyttjar och sedan inte förstår  vad de ställer till med.

Du vet innerst inne vem du är även om den människan vilar på djupet

se till att tänka 10 positiva tankar varje dag om dig själv så ska du se att du snart ser ljuset i livet.

Se till att ha positiva energier i din omgivning och kasta de som tar!

 

För ingen har en sån syster som jag

Du är allt jag har <3 <3 <3!!!!

    

 
 
Ingen bild

Din syster

21 augusti 2013 17:17

Jag är lyckligt lottad som har äran att få kalla dig syster. Jag är otroligt tacksam för att du alltid finns där, lyssnar och förstår. Du ger mig mer än vad du själv tror och är medveten om. Jag älskar dig mer än vad ord kan beskriva. <3

Sandra Bertlind

21 augusti 2013 20:44

Det är det systrar är till för

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra Bertlind - Torsdag 18 april 22:14

Som ni vet älskar jag att fixa o dona med mina små pryttlar! Idag fick balkongen sig ett lyft!! Så befriande att fixa och sätta ihop små arrangemang av saker man har. Blir lycklig i själen av inredning och mitt rosa fluff hahaha Vad gör er glada? ...

Av Sandra Bertlind - Torsdag 11 april 21:32

När det händer så mkt precis hela tiden så måste man ju prioritera! Älskar ju att skriva men inte haft en lugn stund för reflektion alls..... Men ska berätta nåt kul!!! Förra helgen hade jag mitt absolut första klädevent. Nu undrar ni säkert vad...

Av Sandra Bertlind - Måndag 11 mars 14:24


Ville bara kika in och säga hej! Inte haft tiden eller rättare sagt känsla för att skriva men kände för en hälsning idag.... Hoppas ni alla får lite sol på er där ute!! Kram ...

Av Sandra Bertlind - 15 december 2023 18:04


Skålar in helgen halvförkyld men med min bästis!!!! Hur härligt ändå! Önskar er en trevlig helg ...

Av Sandra Bertlind - 13 december 2023 07:24


Tittar in och önskar alla en fin Lucia!!!! Det är svåra tider runt Lucia och jul eller egentligen alltid men såhär till jul kan det vara extra för barn och familjer så tänk på att vara det bästa av dig själv och sprid kärlek till folk runt dig, det...

Presentation


Försöker se det goda i alla människor! Ger hellre all kärlek jag har till min omgivning än att leva med tanken om ett kärlekslöst liv!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok!


Ovido - Quiz & Flashcards