Alla inlägg den 20 maj 2018

Av Sandra Bertlind - 20 maj 2018 21:01

Vill inte att det ska bli natt.
Vill inte somna.
Inatt drunknade jag i en pool på mitt jobb med en glasskiva över poolen som någon lagt dit när jag dök och när jag blickar upp står alla arbetskollegor på andra sidan glaset och rör inte en fena för att hjälpa.
Jag drunknade i skam.
Valnade med tårar av floder och dyngförskyld.
Jag orkar inte mer.
Folk kräver mitt stöd.
Folk krräver min uppmärksamhet
Folk kräver min generositet
Folk kräver min tillit
Folk kräver mina bra sidor
Men när jag skriker efter tröst ekar det nästan tomt eller så får jag oförstående nonchalanta trista kommentarer.
Vem ger er rätten??
Jag är alltid god!
Synd att det utnyttjas på fel sätt
.............
Illamående och ledsen är jag nu trots en fin dag med de bästa.
För imorgon är det måndag och tillbaka till ångest och prestation.
Godnatt

Presentation


Försöker se det goda i alla människor! Ger hellre all kärlek jag har till min omgivning än att leva med tanken om ett kärlekslöst liv!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok!


Ovido - Quiz & Flashcards