Alla inlägg den 4 januari 2018

Av Sandra Bertlind - 4 januari 2018 21:25

Står inför ett sjukt svårt dilemma!
När man har vänner omkring sig som mår dåligt vill man ju göra allt för att lätta i deras vardag.
Vissa kan man finnas för och hjälpa med de lilla och andra är man totalt oduglig som hjälp då problemen är enorma

Men vem är jag att döma?
Jo jag är kompisen som ser den andra falla.
Förändrade beteenden, ändrad syn på livet, ångesten som förvandlas till en demon 90%av din kropp, förnekelse, nonchalans, tar allt till en skrämmande andra nivå.....

Och här sitter jag i soffan och läser på hemsidor, ringer runt till olika instanser för att få råd och hjälp.

Mitt liv hamnar på paus för att jag febrilt försöker rädda, stötta, finnas, skydda mina vänner!!!!!

Jag är rädd för vad jag ska få möta.
Jag är rädd att jag skrämmer och stöter längre bort
Jag är rädd att nåt hemskt kommer hända.
Jag är rädd att jag inte var tillräcklig
Tillräckligt snabbt.


Hur är man den där vännen som finns kvar efter allt mörker????

Det gör ont i hela mig när jag vet........

Presentation


Försöker se det goda i alla människor! Ger hellre all kärlek jag har till min omgivning än att leva med tanken om ett kärlekslöst liv!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11
12
13 14
15 16 17 18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Januari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok!


Skapa flashcards