Alla inlägg den 17 maj 2017

Av Sandra Bertlind - 17 maj 2017 06:21

Känslan när man är lite orolig över att man känner att kroppen på något vis har förändrats.
- Så här kände jag inte förra månaden.
Man är öm i brösten, illamående (oftast på morgonen) beror på person.
Man bara känner en annan känsla. Som att man bara vet, sen kommer bekräftelsen och den nervösa men magiska stunden när man kissar på stickan.
Lyckoruset när resultatet visar positivt.
Tankarna som flyger genom huvudet.
Jag ska bli mamma.
Vi ska bli föräldrar.
Från den dagen lever man som i en slags bubbla. Man fokuserar och planerar och ställer om sig och bygger bo.
Man knyter ett slags inre band till det lilla livet man ska sätta ditt världen och förbereds inför ett liv tillsammans på utsidan.
När man får lyssna på hjärtljuden för första gången nås man av nåt explosivt fyrverkeri i kroppen!
Ditt eget hjärta blir överfullt av kärlek och du får sån lycka i kroppen.
Nu vet man som snart blivande mamma att det är på riktigt.
Sen kommer ett par långa veckor innan man får se dig för första gången. Dock inte i verkligheten men på en tv.
Tårarna är många och du kan verkligen känna hur livet i dig tillhör dig.
Nästan så man fast ändå inte fantiserat om hur du ska se ut.
Lyckan är total.
Du/ni är så efterlängtade!!!!!
Sen kliver man in i sin lulllull värld och förbereder för ankomst!
Man köper kläder, vagn, säng, bilbarnstol, allt annat gulligt som ska hänga här och där i bilen, på vagnen, över sängen mm.
Man som snart ska få bli din mamma är euforisk över att få skapa en miljö där du kan känna dig välkommen <3
Väntan kan bli lång, eller så går den superfort.
När det äntligen är dagen D så förbereds man mentalt och kroppsligt för din ankomst.
När man som snart blivande mamma tar emot dig på utsidan kan man ofta känna att:
Jag kan inte fatta att lilla fantastiska DU har vuxit inuti mig!!!!
Tårar av lycka och glädje yr i rummet och du har fullt upp med alla intryck du sett för första gången i ditt liv på utsidan.
Dina föräldrar /mamma har extremt svårt att låta bli att stirra på dig då du är det vackraste man sett och skapat.
Ni är nu en familj!
Jag är nu din mamma.
Och jag som mamma ska göra mitt bästa för att skydda dig, älska dig, krama dig; trösta dig, lyssna in dig, stötta dig, avråda dig, tillrättavisa dig och vara ständigt orolig att något ska hända dig.
Min uppgift är att älska dig villkorslöst till livet bryts för ett annat liv!

Jag är så otroligt tacksam över att jag fått ta del av allt detta 3 gånger.
3 gånger har jag upplevt detta mirakel.
3 friska pojkar har jag fått äran att bli mamma till och det är det bästa jag gjort i mitt liv!!!!!
Att få följa er och se er växa få ta del av era personligheter och få älska er av hela mitt hjärta är det ända och viktigaste i mitt liv!!!!!!!
Allt annat är bara matriella ting.
Mamma älskar er mest av allt i hela världen och jag är så evigt tacksam att jag kunde få bli mamma och att just ni tre fick bli mina söner.

Älskar er
Theo
Dennis
Neo
Tack för allt ni ger mig och för att ni står ut när jag tjatar och överbeskyddande er.
Jag gör det av kärlek.

Här väntar jag Theo!

Här väntar jag Dennis!

Här väntar jag Neo!

Finaste juveler jag äger och har! Är så stolt över att då vara eran mamma även när vi bråkar!!!!!
Kärleken övervinner allt!!!!!
https://youtu.be/-YMpBCwxOuM

Presentation


Försöker se det goda i alla människor! Ger hellre all kärlek jag har till min omgivning än att leva med tanken om ett kärlekslöst liv!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Maj 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok!


Skapa flashcards