Alla inlägg under september 2013

Av Sandra Bertlind - 12 september 2013 06:17

Idag är en ojämn dag i humöret!!

Trevlig daag alla fina <3

 

Av Sandra Bertlind - 9 september 2013 21:13

En lång dag börjar närma sitt slut och jag känner mig heeeelllttt färdig.

 

Vi har idag haft planeringsdag på jobbet.

Som så många ggr tidigare finns det så mycket att prestera på mitt jobb men det som görs är saker som inte på några som helst grunder gynnar oss som är på plats..

De stackars barnen har bara upprörda och stressade fröknar/pedagoger och frustrationen av att vi vanliga medarbetare inte kan påverka vår önskan om hur saker och ting ska gå till gör sig allt starkare =(

 

Hur ska man göra för att få sin röst hörd?? 

Hur ska man göra när man känner att man gett allt av sig själv och kroppen börjar säga ifrån???

Och vad gör man när man har en chef som är likgiltig och rädd för att våga ta tag i problem som uppstår och som tillslut drabbar allt och alla i sin omgivning??

 

Är gnällig känner jag nu men denna plats är det ända stället jag bokstavligen gnäller på då jag faktiskt inte kan påverka det som just nu händer.

 

Ständig huvudvärk, ständig oro, ständigt en klump i magen, ständigt oberäkneliga människor omkring än som ofta överraskar med massa ologiskt skit.

 

Varför gör livet såhär??

Det sägs att man skapar det liv man vill leva men kan fatiskt inte vara beredd att hålla med då jag inte kan påverka andras handlingar.

 

Andras handling är min vardag.

Hur slår jag mig fri från eländet??

 

Många frågor som surrar i mitt huvud!

Ibland ifrågasätter jag hela livet i helhet.

Vad ska det vara bra för att gå runt och må dåligt över saker och ting?! 

Vad ska det vara bra för att ständigt behöva kämpa sig till någon form av lycka som i slutet har en sorg?? (att man någon gång skiljs ifrån varann tills man ses i nästa liv.)

 

Så mycket frågor, så lite svar.

De simplaste blir tungt, det som borde vara enkelt blir ångestladdat.

 

Känner mig vilsen, besviken, arg, ledsen, trött, orkeslös, men ändå ser jag ljusglimtar emellanåt som jag febrilt försöker bevara och ha kvar!!

När jag har en bra dag, förstör den inte för mig och inte heller för dig själv

Låt mig vara glad om så bara är för en dag så är det en dag med sådant jag tycker bäst om

GLÄDJEN <3

Låt den få förgylla den dagen du redan har i dina händer och njut.

 

Det långa, dystra, gråa dagarna är ändå allt för många i den värld jag lever i!

 

Nu tar jag alla känslor som bara bubblade över och sover på saker och ting!

Hoppas verkligen morgondagen blir något extra, något man kan skratta åt och finna glädje i hela dagen lång!!

GODNATT





 

 

   

Av Sandra Bertlind - 7 september 2013 09:46

Man vill att ens vänner ska må så fantastiskt bra som möjligt!

Man vill att alla sina vänner ska leva lyckliga och i harmoni, men bara för att man vill allt detta så betyder inte det att jag som en individ inte bryr mig om jag inte ringer varje dag, om jag inte smsar varje dag eller skriver på nätet varje dag.

 

Alla har sitt eget att stå i och man vet att när vardagen gör sig påmind och starkare är man heeeeeellllttt slut som människa.

 

Men bara för att man inte pratar varje vecka ska man ju inte tro att du som min vän är glömd!

 

Varför hänger allt alltid bara åt ena hållet??

 

Som vänner ska man kunna förstå varandra i alla situationer även om man alltid inte håller med. Och som vänner handlar det också om att ge och ta om man hela tiden ger och väldigt sällan får tillbaka slutar man själv succesivt att ge och vänskapen ebbas ut.

 

Jag har en väldigt stor respekt för mina vänner som visat sitt goda hjärta mot mig och aldrig på någotvis trampat på mitt hjärta.

 

Sen har vi dom som klivit in i mitt liv och tagit mig med storm och som sen visat sig vara absoluta motsattsen av allt det jag trott vart sant.

 

Sen har vi dom som kommit in för att stanna <3 

Och mina oldis som bara alltid finns och som jag älskar väldigt högt!

De ja är besvikna på men som ändå har en plats i hjärtat alltid <3

 

Och de som ja bara helst av allt vill glömma!!!

 

MAn går igennom mycket i livet tillsammans med sina vänner, på någevis blir ju dom en dela av ens familj.

Det är ju dom som skapar minnen tillsammans med dig och återberättar det förflutna som upplevts och framtiden ni skapar tillsammans.

 

En vän är så mkt mer än bara en person <3

En vän är någon du alltid kommer ha så länge ni förstår varann och är vänner på samma villkor <3

 

   

=(

Av Sandra Bertlind - 6 september 2013 12:40

Det är inte rättvist när man tappar kontrollen över livet mellan fingrarna och allt du febrilt försöker rädda sakta ebbas ut!

Livets hårda skola!

Trevlig helg <3

Av Sandra Bertlind - 3 september 2013 07:25
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  

Presentation


Försöker se det goda i alla människor! Ger hellre all kärlek jag har till min omgivning än att leva med tanken om ett kärlekslöst liv!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok!


Skapa flashcards