Alla inlägg den 14 augusti 2013

Av Sandra Bertlind - 14 augusti 2013 22:20

Idag har varit en sån där dag fylld av massa tankar o blandade känslor.

Så mycket som händer på jobbet o i hemmets stilla vrå så dagarna rusar iväg o de känns som man bara åker med utan att riktigt kanske hinna stanna upp o faktiskt tänka till.

 

Men när man såväl stannar upp kommer man på att ganska många i ens närhet bryr sig om en o vill mitt bästa vilket ja väldigt uppskattar <3

 Har fått så fina presenter av mina fina på jobbet o kände att ja ville dela med mig av dom här =)

Vill oxå tala om att utan er o eran uppmuntran o sinne för humor hade jobbet varit betydligt tyngre o väldigt grått o tråkigt <3

Så tack ni fina som förgyller min vardag när andra saker är skit. <3

 

Ett gott skratt förlänger livet eller hur brukar man säga?? =)

        

 

Är oxå splittrad då mina pojkar ligger hemma o är supersjuka =(

Hög feber som inte vill ge med sig.

En hel vecka som de tvingats va hemma......

Splittrad pga att vi har inskolningar på jobbet som är sååååå skört o samtidigt sjuka barn hemma.....hm.....vill ju inget annat än att klona mig ju =(

Nu kunde ju pappan va hemma men samvetet säger att ja är en sjukt dålig mamma som typ väljer andras barn framför mina egna o de är ju inte min avsikt. Barnen har ju två föräldrar o nästa gång är de min tur att vabba o då är oxå inskolningarna färdiga.

Jobbigt att brinna för sitt jobb o tycka att de är kul när man inte kan ge så mkt som man vill för att man hela tiden ska anpassa sig till andra delar i livet som ska få plats o med all rätt ska få ta plats men att man ändå inte känner att man räcker till.

Beslutsångest har man ofta som småbarnsförälder o undrar ofta om man tagit rätt eller fel beslut.

Sen hjälper de ju inte att någon trycker på utifrån o ger ännu mer dåligt samvete eller mer rakt ut talar om hur opassande eller dålig man är som förälder =(

 

Har alltid sett till mina barns bästa o har alltid velat dom allt gott men bara för att ja är mamma som ja kommer va resten av livet kan ja ju inte sluta leva som sandra, eller??

 

Man har ju fortfarande egna behov som ja tycker att man verkligen ska få ha då man sliter hårt att uppfostra tre pojkar!

 

Detta va bara en parantes i allt som surrar i huvudet!!!

 

Dagen har vart sjukt lång då ja gick upp 04.00 och dessutom inte fick gå hem 15.00 utan va tvungen att stanna kvar då vi hade höstterminens första personalmöte!!!

Hem sent, åt mat snabbt, sen va de bara börja med att byta till frächa sängkläder hos alla prinsarna då de är skönare att få nytt när man är sjuk. Sen va de bara starta min älskade tvättmaskin o köra lite sängkläder o filtar barnen byggt kojja med osv så nu sitter ja här med nymålade naglar o trött som ja vet inte vad o skriver en novell om blaj o ingenting hahahah

 

Trött.se =)

 

Nu ska ja tänka på allt kul o tokigt som kommit upp under dagen o skratta en skvätt o sen slockna =)

Hoppas ja inte tråkat ut er med allt ja behövde få ur mig =)

Nattinuffsen <3

 

Ps, lite intern skämtbild kommer här under avsedda för min Helena hahah Ds

 

 

Hahahha

 

Presentation


Försöker se det goda i alla människor! Ger hellre all kärlek jag har till min omgivning än att leva med tanken om ett kärlekslöst liv!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok!


Skapa flashcards